مطالبات جامعه مهندسی از هیات مدیره جدید سازمان‌های نظام مهندسی/ ۴

رئیسی نافچی: تبیین جایگاه مهندسان متخصص در جامعه جدی گرفته شود

رئیسی نافچی بر لزوم توجه به جایگاه مهندسان متخصص تاکید کرد و گفت: بدیهی است که جایگاه مهندسان در ساخت و ساز، بسیار مهم است؛ بنابراین تبیین درست جایگاه این گروه، می‌تواند تاثیر مستقیم و مهمی را در فعالیت مهندسان باتجربه و با سواد به دنبال داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، منوچهر رئیسی نافچی، عضو سابق هیات مدیره استان چهارمحال و بختیاری، بهینه سازی ساختمان‌ها را از جمله مباحث مهم خواند و در این خصوص گفت: با توجه به هزینه بسیار بالای ساخت‌وساز و اینکه عمدتا هر خانواده به طور معمول، برای ساخت خانه، باید چیزی بیش از توان مالی خود را صرف کند، باید به مساله بهینه‌سازی بیشتر بیاندیشیم.

او افزود: در شرایط کنونی ساخت بیش از یک خانه برای اغلب اقشار جامعه ممکن نیست؛ بنابراین بهینه‌سازی ساختمان‌ها و هدایت هزینه‌ها، به سمت و سوی درست، و در جهت رسیدن به ساختمان بهتر و فضای زیست مناسب‌تر، از جمله مطالبات عمومی مردم است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

عضو سابق هیات مدیره استان چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: به نظر من، یکی دیگر از انتظارات جامعه مهندسان از هیات مدیره دوره بعد، تبیین جایگاه مهم مهندسان متخصص در ساخت‌وساز کشور و برای مردم جامعه است.

رئیسی نافچی، تصریح کرد: بدیهی است که جایگاه مهندسان در ساخت‌وساز، بسیار مهم است؛ بنابراین تبیین درست جایگاه این گروه، می‌تواند تاثیر مستقیم و مهمی را در فعالیت مهندسان باتجربه و با سواد به دنبال داشته باشد.

او ارائه خدمات بهتر به جامعه را در گرو، توجه بیشتر به جامعه مهندسان و افراد متخصص دانست و گفت: توجه به جایگاه افراد متخصص در بحث طراحی و نظارت در ساخت‌وساز، به طور مستقیم می‌تواند، باعث ارائه خدمات بهتر و در نتیجه ساخت‌وسازهای مقاوم‌تر شود. بنابراین ضروری است که این موضوعات در اولویت هیات مدیرهٔ دورهٔ بعد قرار گیرد.

عضو سابق هیات مدیره استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جدی گرفتن جایگاه مهندسان، کار را به سمت‌وسوی بهتر و در نتیجه ساخت‌وسازهای مهندسی‌تر سوق خواهد داد. در واقع این اولویت سبب خواهد شد که نقش مهندسان برای مردم نیز کاملا مشخص شود و شکل بهتری از تعامل برای ایجاد ساختمان‌های با کیفیت‌تر ایجاد شود.