مطالبات جامعه مهندسی از هیات مدیره جدید سازمان‌های نظام مهندسی/ ۶

یوسفی: رعایت قانون مشکلات معیشتی مهندسان را حل می‌کند

رئيس هيات مديره و رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز در دوره چهارم، گفت: اگر قانون رعایت شود مشکلات معیشتی مهندسان حل می‌شود؛ زیرا تنها در این صورت پروژه‌ها با نسبتی مشخص به هر مهندس می‌رسد.

محمد یوسفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی، درباره مطالبات جامعه مهندسی در آستانه انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، گفت: رعایت قانون و مقررات یکی از اساسی‌‌ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کیفیت کار پایین است، تصریح کرد: به طور مثال در ستونی که باید 26 آرماتور استفاده شود، 16 آرماتور کار می‌شود که باید به این مولفه نیز به عنوان یکی از موضوعات مهم توجه کرد.

وی اظهار کرد: مهندسی که خارج از کشور حضور دارد، از مهندس داخل کشور پروژهٔ بیشتری دریافت می‌کند. از سوی دیگر در برخی موارد، قیمت‌ها مناسب نبوده و عدالت رعایت نمی‌شود.

رئيس هيات مديره و رئيس سازمان البرز در دوره چهارم، تصریح کرد: اگر قانون رعایت شود، مشکلات معیشتی مهندسان حل می‌شود؛ زیرا پروژه‌ها با نسبتی مشخص به هر مهندس می‌رسد و عدالت، برقرار می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: اگر کار برای همه نباشد، هیچ کس اعتراض ندارد؛ اما متاسفانه برخی افراد عدد و رقم‌های بزرگی به دست آورد‌ه‌اند و عده‌ای دیگر محروم مانده‌اند.