مطالبات جامعه مهندسی از هیات مدیره جدید سازمان‌های نظام مهندسی/ ۱۰

سجادی: معیشت و ارج نهادن به مقام مهندس در دستورکار هیات مدیره‌ها قرار گیرد

عضو اصلي هيات مديره دوره چهارم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه مهندسان باید از نظر معیشتی تامین شوند، گفت: ارج نهادن به مقام مهندس و جلوگیری از رفتارهای ناشایستی که در نظام مهندسی اتفاق می‌افتد، از جمله خواسته‌ها و مطالبات مهندسان است.

مجيد سجادی نائينی عضو اصلی هيات مديره دوره چهارم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی درباره مطالبات جامعه مهندسی، گفت: ارج نهادن به مقام مهندس و جلوگیری از رفتارهای ناشایستی که در نظام مهندسی اتفاق می‌افتد از جمله خواسته‌ها و مطالبات مهندسان است.

وی تصریح کرد: هیات مدیره باید الگوی جامعهٔ مهندسی باشد اما متاسفانه برخی افراد در هیات مدیره‌ها کم لطفی کرده و شان و مقام مهندسی را خدشه‌دار می‌کنند.

سجادی با تاکید بر اینکه هیات مدیره‌ها باید سالم بوده و با تمامی وجود از خلاف‌های مهندسان جلوگیری کنند، اظهار کرد: موضوع دیگری که باید در برنامه‌های هیات مدیره‌ها قرار گیرد، تلاش برای بهبود دستمزد و حقوق مهندسان است.

عضو اصلي هيات مديره دورهٔ چهارم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: در برخی موارد مشاهده می‌شود بنگاه‌ها و دلالان که زمین خرید و فروش می‌کنند، دستمزد بیشتری از مهندسان دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مهندسان باید از نظر معیشتی تامین شوند نه اینکه مهندسی ناچار شود کم کاری کند تا بتواند به دنبال شغل چندم برود. برای اینکه مهندسان بتوانند به درستی به وظیفه خود عمل کنند باید زمان مناسبی را به کارشان اختصاص داده و از سوی دیگر تمام دقت خود را صرف کار کنند.