توافق سازمان آموزش فنی و حرفه ای با نظام مهندسی

در جلسه مشترک رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، توافقاتی بین دو سازمان حاصل شد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، جلسه مشترک مهندس علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مهندس احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد.

در این نشست، مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: این سازمان دارای حدود 580 هزار عضو با ظرفیت نیروی انسانی بسیار بالا است و از این لحاظ، مشابه ای هم در دنیا ندارد.

وی با اشاره به نسل‌های مختلف ساختمان، اظهارداشت: برای به‌روز رسانی دانش و تکنولوژی‌های صنعت ساختمان راه زیادی در پیش داریم.

مهندس خرم همچنین در خصوص آموزش عمومی برای مهندسان مثلا در تحصیل دانش مدیریت، تاکید کرد: رشته‌های مهندسی باید از دانش عمومی همچون بازار سرمایه بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه درباره راه‌اندازی سامانه کارنامه مهارتی مهندسان، برگزاری دوره تربیت مربی و مدرس توسط مراکز اروپا، کانادا، آلمان، استرالیا، اتریش با گواهی بین المللی و امکان بهره مندی از بودجه‌های بین‌المللی، توضیحاتی در جلسه ارایه کرد.

مهندس خرم در عین حال بر تشکیل کمیته و کارگروه‌های مشترک بین سازمان نظام مهندسی و سازمان فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: نمایندگان این سازمان در کمیته را دکتر/مهندس سرافرازی، مومنی مقدم، قیاسی، فرهادی معرفی می کنم، ضمن اینکه جلسات این کمیته می‌تواند به صورت ماهانه برگزار شود.

وی در پایان خواستار تشکیل کمیته و جلسه مشترک چندجانبه سازمان نظام مهندسی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها، سازمان ملی استاندارد، شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و دانشگاه جامع علمی و کاربردی شد.

در همین حال، مهندس علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه مشترک با مهندس خرم، ظرفیت های مشترک دو سازمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این سازمان مرکز تربیت مربی داریم به طوری که 17 دپارتمان در حوزه نظام مهندسی فعال هستند.

وی با یادآوری اینکه 600 مرکز و 5400 کارگاه و حدود 6 هزار مربی در سطح کشور داریم، صدور گواهینامه فنی و حرفه ای در کنار دانشنامه ها را از اقدامات قابل توجه سازمان آموزشی فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: می توانیم استاندارد حوزه نظام مهندسی در بخش های مختلف از جمله استاندارد شایستگی و استاندارد مشاغل مهندسی نظام مهندسی را تدوین کنیم.

 وی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از 2 هزار استاندارد جدید تدوین کردیم، گفت: قانون صلاحیت حرفه ای در هیات دولت در دست بررسی است

مهندس علی اوسط هاشمی در ادامه جلسه مشترک با مهندس خرم، اعلام کرد: امکان ارائه مجوز آموزشگاه آزاد برای نظام مهندسی وجود دارد.

وی درباره طرح پیوست مهارت اظهارداشت: براساس این طرح، سطوح کارگران و استادکاران نمره بندی می شود.

در این جلسه دکتر حاتم زاده، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، دکتر فرهادی مدیر امور حقوقی و قراردادها و مهندس صرامی مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان حضور داشتند.

برچسب‌ها