مصوبه بيمه مهندسين راهي صحن علني مي شود

سه خبر خوش براي جامعه مهندسين ساختمان كشور

به گزارش پایگاه خبری شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه که در کمیسیون تلفیق در حال بررسی موارد آن هستیم موفق به تصویب چند مصوبه برای سازمان نظام مهندسی ساختمان شدیم .

ایشان گفت:نخستین مصوبه آن تصویب بیمه تامین اجتماعی اعضا ء نظام مهندسی ساختمان است که نحوه تامین حق بیمه آن به صورت بیست درصد سهم کارفرما و دولت است نیز مشخص شده است و نحوه تامین منابع هم مشخص و مصوب شد و ان شاالله در صحن علنی هم تصویب می‌شود. این مصوبه یک اقدام بزرگ برای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خواهد بود که از ابتدای تاسیس چنین چیزی رقم نخورده بود.

وی افزود: سه مصوبه برای قانون نظام مهندسی ساختمان که در جهت کارآمدی و بهبود این سازمان نیز موثر است، مصوب شد.

اولین آن انتخاب بازرسان و اعضا شورای انتظامی در استان ها است که به مجمع عمومی در استان ها و همچنین انتخاب بازرسان و اعضا شورای انتظامی در شورای مرکزی به هیات عمومی واگذار شد. این در حالی است که قبلا انتخاب افراد توسط اعضا هیات مدیره بوده که تعارض منافع را نیز در بر داشته اما اکنون با این مصوبه بازرسان و اعضا شورای انتظامی توسط مجامع و هیات عمومی انتخاب خواهند شد که بدین ترتیب قدرت این اعضاء افزایش خواهد داشت.

به گفته شاکری دومین مصوبه در خصوص تعداد اعضاء هیأت مدیره سازمان های نظام مهندسی بدین ترتیب است که تعداد اعضاء هیأت مدیره بین ۷ تا ۱۵ نفر مصوب شد و بدین ترتیب هیأت مدیره چالاک تر موفق تر و بدون چالش بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

شاکری گفت: لازم به ذکر است حداقل اعضاء بر اساس تعداد رشته های اصلی که ۷ نفر هستند درنظر گرفته شده است.

شاکری در ادامه توضیح داد: شرایطی که برای انتخاب اعضا هیات مدیره در قانون فعلی است را تعمیم دادیم به اعضاء بازرسان و شورای انتظامی که با همان شرایطی که هیات عمومی انتخاب می‌شوند؛ شورای انتظامی و بازرسین نیز به همین ترتیب انجام شوند.

بنابرین مصوباتی که برای سازمان نظام مهندسی ساختمان گرفتیم باعث می‌شود تا این سازمان چابک تر و مستقل تر عمل کند.