رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس خبر داد:

ناظران منتخب خارج از سیستم ارجاع حذف شدند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس از ساماندهی نظارت های مرتبط با طرح اقدام ملی مسکن در شهر صدرا خبر داد و گفت : تمام نظارت های مرتبط با این طرح باید به شکل سیستمی ارجاع شوند .

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس از ساماندهی نظارت های مرتبط با طرح اقدام ملی مسکن در شهر صدرا خبر داد و گفت : تمام نظارت های مرتبط با این طرح باید به شکل سیستمی ارجاع شوند .
مجتبی زوربخش با اشاره به اینکه در جریان اجرای پروژه های مرتبط با اقدام ملی مسکن در شهر صدرا ، انتخاب ناظر برای سه پروژه مشتمل بر ١۵٠ هزار متر مربع ساخت و ساز ، به شکل دستی و خارج از سیستم ارجاع انجام شده بود ، گفت : با پیگیری های سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس به این تخلف رسیدگی و ناظران منتخب این پروژه ها حذف و ناظران جدید از طریق سیستم ارجاع انتخاب و معرفی شدند .
وی خاطر نشان کرد : سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس ، با در اختیار داشتن ظرفیتی عظیم از نیروهای فنی و مهندسان صاحب صلاحیت ، نظارت بر اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن را در استان عهده دار خواهد بود ؛ البته که در این راستا سازمان و اعضای هیأت مدیره دوره نهم مدافع حقوق مهندسان هستند و اجازه عدول از قانون و تضییع حق اعضای سازمان را به هیچ فردی نخواهند داد .
به گفته رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس ، رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان برای تمامی سازندگان و در تمام پروژه های طرح اقدام ملی الزامی بوده و سازمان نظام مهندسی ساختمان در اجرای تمام این ساختوساز ها نظارت کامل دارد .
زوربخش با اشاره انعقاد تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی با سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه طرح اقدام ملی مسکن، یادآوری کرد : به منظور حمایت و کاهش هزینه های اجرایی پروژه های طرح اقدام ملی تولید مسکن ، طراحی و نظارت پروژه های اقدام ملی تامین مسکن با ۵۰ درصد تخفیف حق الزحمه خدمات مهندسی و اعمال ۵۰ درصد ظرفیت اشتغال در سهمیه مهندسان صورت می گیرد . وی خاطر نشان کرد : مهندسان علاقه مند به ارائه خدمات مهندسی در این طرح ، بایستی گزینه انتخابی در خصوص پروژه های اقدام ملی مسکن را در کارتابل شخصی خود فعال نمایند تا در این راستا سیستم بتواند آنها را شناسایی کرده و به آنها کار ارجاع دهد .

دکتر زوربخش از همراهی و همکاری تمامی اعضای هیات رئیسه سازمان و همچنین حوزه معاونت خدمات مهندسی و کنترل ساختمان سازمان که عدالت محوری و تلاش در جهت تأمین منافع اعضای سازمان را سرلوحه کار خود قرار دادند نیز صمیمانه قدردانی نمود .