رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در همایش بزرگداشت روز صنعت برق:

مهندسی نوین در صنعت ساختمان مصرف انرژی را ۳۰ درصد کاهش می دهد

همایش گرامیداشت روز صنعت برق با همکاری کاخانجات بافه سیم گلستان، باحضور مهندس سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، مهندس شهابی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران، مدیران و مسئولین استان، مولفان کتاب و مهندسان این رشته در محل هتل شهاب گرگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان گلستان مهندس آلوستانی رئیس سازمان در این همایش ضمن گرامیداست روز صنعت برق اظهار کرد: مهندسان برق همانند همه مهندسان صنعت ساختمان نقش موثری در خلق رفاه و آسایش شهروندان دارند که ضرورت دارد تعرفه خدمات مهندسان برق به روزرسانی شده تا بخشی از زحمات آنها در این صنعت جبران شود.

رئیس سازمان ضمن اشاره به این نکته که ۵۰ درصد کل انرژی کشورمان در حوزه های مختلف صنعت ساختمان مصرف می شود و هر سال چند درصد به این عدد افزوده می‌شود، افزود: با بهره گیری از علوم مهندسی و با تکیه بر مباحث فنی در بخش طراحی و نظارت ساختمان می‌توانیم مصرف انرژی را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم.

وی با اشاره به مصوبه سال گذشته هیات وزیران در خصوص ضرورت صدور شناسنامه مدیریت مصرف انرژی در بخش ساختمان، گفت: از سال ۱۴۰۲ صرفاً ساختمان هایی موفق به دریافت پروانه پایان کار می‌شوند که شناسنامه مدیریت مصرف انرژی را دریافت کرده باشند.

آلوستانی تاکید کرد: تلاش می کنیم با همراهی نهادهای ذی صلاح و متولی این موضوع،مدیریت مصرف انرژی  در سال جاری در شهر گرگان اجرایی شود تا در صورت موفقیت در سایر مناطق استان گلستان تعمیم یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

واقعی سازی نرخ برق بر مبنای توان مالی مردم باشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود شدید زیرساخت ها در صنعت برق و ضرورت سرمایه‌گذاری در این بخش، گفت: واقعی سازی نرخ انرژی برق باید بر مبنای توان مالی مردم باشد.

 رمضانعلی سنگدوینی در همایش بزرگداشت روز صنعت برق در گرگان اظهارکرد: در صنعت برق کار بسیار سختی برای تامین انرژی در بخش صنعت و خانگی فراروی مدیران برق کشور است؛ برای عبور از این چالش نیازمند حمایت از بخش خصوصی و توسعه سرمایه گذاری غیردولتی هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: براساس برآورد کارشناسان برای تابستان پیش رو حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار مگاوات کسری برق پیش‌بینی شده که دغدغه بزرگی برای مدیران اجرایی کشور است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول دو سال گذشته و به سبب کرونا، صنایع کشور خسارت های بسیاری متحمل شده‌اند که برای جبران آن باید تلاش زیادی صورت گیرد.

مهندس سنگدوینی افزود:  هرچند واقعی شدن قیمت های انرژی زمینه مدیریت صحیح مصرف را فراهم می کند اما این نرخ‌گذاری نباید موجب فشار مضاعف به آحاد مردم شود.

مهندس شهابی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران:

ضرورت هم افزایی صنعت برق با نظام مهندسی ساختمان

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در همایش گرامیداشت روز صنعت برق در گرگان اظهار کرد، هم‌افزایی بین صنعت برق و سازمان نظام مهندسی ساختمان روند مدیریت مصرف برق را بهبود می بخشد.

وی افزود : مدیران صنعت برق برای کسب توفیق در حل مشکلات باید فراتر از مسئولیت های اداری خویش عمل کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: مدیران برق حل دغدغه‌ها و تنگناهای این صنعت را به عنوان مسئولیت اجتماعی خویش مد نظر قرار دهند تا بتوانند چالش کسری ۱۵ هزار مگاوات برق در تابستان را مدیریت کنند.

 مهندس شهابی افزود: ضعف های مدیریتی، قوانین و مقررات قدیمی و برخی نارسایی ها در حوزه پیمانکاری و طراحی از جمله مواردی است که سبب شده صنعت برق به جایگاه واقعی خود نرسد.

 مهندس شهابی در پایان سخنان خود از

مشترکان خواست تا با با مدیریت مصرف بهینه انرژی، صنعت برق را در راه اعتلای این مجموعه یاری رسانند.

در پایان مراسم  از اعضای اسبق هیات مدیره سازمان و مولفان کتاب و افتخارآفرینان عضو سازمان در رشته برق وهمچنین  حامیان مالی همایش با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد.