در راستای اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان در افزایش کیفیت ساخت و ساز:

شروع بازدیدهای سرزده از پروژه های سطح شهر استان گلستان

سید مجید حسینی نائب رئیس سازمان از شروع بازدید های سرزده  و منظم از پروژه های سطح شهراستان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان، مهندس حسینی در این خصوص گفت: بر اساس ماده 15 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی، با تاکید ریاست وهمراهی هیات مدیره محترم سازمان،  اولین مورد از بازدیدهای دوره ای با حضور اعضای هیات مدیره و دبیر کمیته مقررات ملی بصورت سرزده از تعدادی از پروه های سطح شهر گرگان انجام شد.

نائب رئیس سازمان افزود: در این بازدیدها مواردی از قبیل کنترل اسناد و مدارک پروژه، مهندسان ناظر و مجری، حضور مجری و سرپرست کارگاه، نقشه ها ومشخصات فنی، استاندارد مصالح و تاییدیه مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان و موارد دیگری از جمله مشخصات فنی، ایمنی و پروانه مهارت فنی کارگران ماهر کنترل و بررسی گردید.

عضو اصلی نهمین دوره هیات مدیره شورای مرکزی افزود: یکی از اهداف مهم نهمین دوره هیات مدیره سازمان توجه ویژه به اجرای دقیق رعایت مقررات ملی ساختمان و نظارت بر ساخت و سازهای سطح استان می باشد وی بر لزوم اهمیت این بازدیدها بصورت دوره ای ، مستمر و منظم تاکید کرد. نائب رئیس سازمان از جمله روش های ارتقای کیفیت ساخت و ساز را ورود افراد با صلاحیت به حوزه ساختمان، استفاده از مصالح درجه یک، افزایش نظارت ها از سوی دستگاه های ناظر شامل شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان، اجرای ضوابط و مقررات در طراحی و اجرای ساختمانها و همچنین عملیاتی کردن پروژه های ساختمانی بر اساس مباحث ملی مقررات ساختمان عنوان کرد.

مهندس حسینی همچنین ساخت و ساز اصولی با رعایت مقررات ملی ساختمان را عامل موثر در پیشگیری از تبعات ناگوار حوادث غیرمترقبه و رخ‌دادهای طبیعی دانست. وی  افزود طی هفته های آتی این بازدیدها بصورت منظم، مستمر و با برنامه ریزی در سطح استان  ادامه خواهد داشت.