در بیست و دومین جلسه ادوار دفاتر نمایندگی؛

مدیران و اعضای هیات اجرایی دفاتر نمایندگی سازمان تکریم و معارفه شدند

مراسم تکریم و معارفه مدیران و اعضای هیات اجرایی دفاتر ‌نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با حضور رئیس و برخی اعضای هیات مدیره و مدیران سازمان، معاون مسکن و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، حسین بشیر، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در این مراسم با گرامی‌داشت هفته دولت و یادآوری از شهید رجایی و باهنر اظهار کرد: خرداد ماه امسال انتخابات دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها برگزار شد که لازم است اکنون از برگزارکنندگان انتخابات از جمله هیئت اجرایی و هیات نظارت و دستگاه های نظارتی  که بیش از یک ماه درگیر این انتخابات بودند و به نحو شایسته آن را برگزار کردند تشکر کرد. وی افزود: خوشبختانه انتخابات شایسته و سالمی برگزار شد و لازم است از روسای نمایندگان قبلی که بیش از یک دوره یا چند دوره فعال بودند و بار سنگین مسائل شهرستان را به دوش گرفتند قدردانی کرد. مهندس بشیر با عرض تبریک به کسانی که در دوره جدید مورد اعتماد جامعه مهندسی قرار گفتند، یادآور شد: امیدواریم روسای دفاتر نمایندگی عملکرد خوبی در شهرستان خودشان داشته باشند.او با تاکید بر اینکه دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها می‌توانند برای حل مسائل مختلف ارتباط خوبی با نمایندگان شهرستان خود در مجلس برقرار کنند گفت: این موضوع می‌تواند منافع جامعه مهندسی و در ادامه افزایش کیفیت ساخت و ساز را به همراه داشته باشد.

محمدعلی منصوری، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: سازمان عریض و طویل نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با خدمات مختلفی که اراده می‌دهد قطعا کاستی‌هایی هم خواهد داشت اما باید گفت که این سازمان نسبت به دوره‌های قبل یا سایر استان‌ها، فعالیت و خدمات بهتری ارائه می‌دهد و اداره کل راه و شهرسازی استان وضعیت مطلوبی را در این سازمان ارزیابی کرده است.وی با تقدیر و تشکر از اعضای هیات مدیره درباره ارتباط مناسبی که بین اداره کل و سازمان برقرار است یادآور شد: دستورالعمل‌های ابلاغی حسب وظیفه پیگیری و منعکس می‌شود. همچنین تلاش می‌شود تا برخی دستورالعمل‌ها که توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده یا تغییر می‌کند نیز با سرعت به سازمان ابلاغ شود.او با بیان اینکه وحدت رویه در عملکرد دفاتر نظام مهندسی در سطح شهرستانها از تاکیدات اداره کل راه و شهرسازی است، گفت: در شهرستان‌ها سعی شده تا پروژه مسکن ملی با کیفیت خوبی اجرا شود و مانند مسکن مهر تکرار نشود بر همین اساس از نمایندگی شهرستان‌ها درخواست داریم در زمان کوتاه، بهترین کیفیت و نظارت را در این زمینه داشته باشند.

زهید زارعی، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز درباره چگونگی برگزاری انتخابات دفاتر نمایندگی سازمان اظهار کرد: بر اساس نظام نامه شورای مرکزی مصوب آذر ماه ۹۶ با عنوان اداره و نحوه تشکیل دفاتر نمایندگی سازمان استان این انتخابات برگزار شد.وی افزود: بر همین اساس اعضای هیات اجرایی این انتخابات شامل اینجانب، دکتر صباغیان و مهندس دباغ از اعضای هیات مدیره و مهندس مدنی و مهندس عیدی از مدیران سازمان و همچنین هیات نظارت بر انتخابات نیز شامل مهندس فروهرنیا از هیات مدیره و مهندس شهرکی نماینده بازرسان و مهندس شریعتی از مدیران سازمان تشکیل شد. مهندس زارعی با بیان اینکه برای شرکت در این انتخابات در یک هفته ۱۰۰ نفر ثبت نام کردند. ادامه داد ۶ ماه فرآیند پاسخ استعلام‌ از نهادهای مربوطه طول کشید و پس از دریافت پاسخ موارد به صورت مصداقی بررسی شدند. وی درباره نحوه برگزاری انتخابات گفت: در زمان‌بندی مشخص رای گیری به صورت فیزیکی برنامه‌ریزی شد و برای اولین بار بود که نتایج به صورت پیامکی بلافاصله بعد از صورتجلسه هیات اجرایی و نظارت اعلام می‌شد و فرصت اعتراض هم وجود داشت. او با بیان اینکه درخواست می‌شود دفاتر نمایندگی در چارچوب و ضوابط قانون اقدام و فعالیت کنند، یادآور شد: میثاق ما رعایت قانون است هرچقدر که ممکن است اجرای آن سخت یا دردسرساز باشد. عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی همچنین بیان کرد: مشارکت در انتخابات هیچ شهرستانی به زیر ۵۵ درصد نرسید درحالی که تبلیغات برای رای گیری فقط از طریق پیامک و مبادی اطلاع‌رسانی سازمان انجام شده بود.

حسین صباغیان، نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: با تشکر از روسای نمایندگی قبلی که با نهایت مشکلات در این حوزه اما همچنان سرسختانه توانستند خدمت کنند.وی افزود: برای بهسازی فضای فیزیکی دفاتر نمایندگی به دنبال طرح و بودجه لازم هستیم و تا کنون نیز بازدیدهایی انجام شده است؛ منتظریم تا براورد دقیق مالی در این زمینه مشخص شود. وی همچنین تاکید کرد: از وظایف ذاتی هیات مدیره رفع مشکلات آموزشی شهرستان‌ها نیز هست و سعی داریم تا این مشکلات به سرعت بهبود یابد.

در ادامه این مراسم، پنل گفت‌وگو تشکیل شد و روسای دفاتر مسائل و مشکلات حوزه خود را با اعضای هیات مدیره و مدیران سازمان در میان گذاشتند.