توافق جايكا ژاپن با نظام مهندسی

در نشست مشترک «كواياشين» مسئول تدوين پروژه‌هاى دفتر نمايندگى جايكا ژاپن در ایران با رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان، توافقاتی حاصل شد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی از روابط عمومی سازمان، در راستای تبادل اطلاعات و همکاری‌های حرفه‌ای در سطح بین‌المللی و ارتقای دانش فنی و تخصصی و انتقال تکنولوژی‌های روز، نشست مشترک خانم «كواياشين» مسئول تدوين پروژه‌هاى دفتر نمايندگى جايكا ژاپن در ایران با مهندس خرم، رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان  برگزار شد.

در این نشست که با حضور مهندس مجیدجی‌افرام عضو هیات رییسهٔ شورای مرکزی و مهندس رامین کرمی دستیار رییس سازمان در امور بین‌الملل و مهندس صرامی مدیر روابط عمومی برگزار شد، مهندس خرم با یادآوری اینکه آشنايى و سابقهٔ همكارى بنده با جايكا به سال‌هاى ٧٩ و ٨٢ كه در مسئوليت‌هاى معاونت عمرانى وزير كشور و وزير راه و ترابرى بودم، برمی‌گردد، اظهارداشت: مطالعات سازمان همكاری‌هاى بين‌المللى ژاپن روى بنده تاثير زیادی گذاشته است؛ به خصوص طرح موضوع لايه‌هاى لجنى كه زير پوستهٔ شهر تهران وجود دارد.

وی گفت: براساس قانون نظام مهندسی، در حوادث غيرمترقبه يا بحران‌هاى طبيعى، وظيفهٔ همكارى با ستاد مديريت بحران را داريم به خصوص اينكه كشور ما روى پهنه‌بندى‌هاى زلزله‌خيز قرار دارد. از اين جهت، همكارى با جايكا بااهميت است و ما در زمينه‌هاى امداد و نجات و اسكان موقت و بازسازى نقش‌آفرين هستيم.

مهندس خرم اعلام کرد: با پيگيرى‌های انجام شده، سازمان نظام مهندسى ساختمان به عضويت شوراى عالى ستاد مديريت بحران كشور در خواهد آمد.

رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان، تصریح کرد: با توجه به حضور فعال نظام مهندسى، از جايكا انتظار داريم در جلسات مرتبط با صنعت ساختمان از ظرفيت سازمان استفاده کند. همچنين سازمان همكاری‌هاى بين‌المللى ژاپن در راستاى تبادل اطلاعات و به‌روزرسانى دانش مقاوم‌سازى و پايدارسازى ساختمان‌ها همكارى کند.

مهندس خرم در ادامه خواستار تشكيل كارگروهی مشترك متشكل از نمايندگان طرفين براى پيشبرد اهداف شد و گفت: درخواست سازمان نظام مهندسی ساختمان همکاری درخصوص پایدارسازی، مقاوم‌سازی، مدیریت بحران و کاهش آسیب‌پذیری و خطرپذیری در مقابل زلزله بود.

جایکا در زمینه‌های مختلف علمی و فنی در سطح بین‌المللی و انجام پروژه‌های راهبردی و حمایتی فعال است.