مسئول دفتر فنی و مهندسی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد:

قوهٔ قضائیه برای تحقق بخشیدن به مقررات ملی ساختمان وارد میدان شود

مسئول دفتر فنی و مهندسی سازمان بهزیستی کشور اعتقاد دارد برای تحقق مقررات ملی ساختمان خصوصا در مبحث 22 باید از ظرفیت‌های قوهٔ قضائیه به عنوان مدعی‌العموم استفاده کرد.

محسن دیانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، در خصوص اهمیت اجرای مبحث 22 مقررات ملی ساختمان در مجموعه‌های مرتبط با بهزیستی در کشورمان، گفت: چندین ساختمان مرکزی سازمان بهزیستی در تهران مورد ارزیابی قرار گرفته که عمرشان بیش از 50 سال است.

مسئول دفتر فنی و مهندسی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: پس از اجرای طرح مطالعاتی و تعیین بودجه برای تعمیر و نگهداری، متاسفانه کار متوقف شد و اعتباری نیز تخصیص نیافت. چراکه سازمان بهزیستی کشور مانند دیگر مجموعه‌های دولتی نیست که اعتبار عمرانی خاصی برای این امر داشته باشد.

وی ادامه داد: می‌توان اذعان کرد مبحث 22 مقررات ملی ساختمان در کشور مورد توجه قرار نگرفته و در این راستا هم دلایل مختلفی وجود دارد.

دیانی با اشاره به اینکه افزایش نظارت‌ها می‌تواند یکی از موارد مهم در تحقق بخشیدن به مبحث 22 مقررات ملی ساختمان باشد، افزود: باید یادآور شد، پرداخت‌هایی که به بازرسان صورت می‌گیرد با مسئولیتی که برایشان ایجاد می‌شود، سنخیتی ندارد.

مسئول دفتر فنی و مهندسی سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: بدون شک قوانین وقتی در کشورمان اجرایی می‌شوند که مجریان آن‌ها افزایش یابند. از این رو باید از ظرفیت‌های قوهٔ قضائیه و کارشناسان رسمی دادگستری نیز بهره برد. در واقع با این موضوع باید همانند اجرای ماده 100 برخورد شود. زیرا مبحث تعمیر، نگهداری و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها منافع عمومی را در بر می‌گیرد و این مجموعه‌ها می‌توانند برای اجرای قوانین به عنوان مدعی‌العموم وارد عرصه شوند.