مطالبات جامعه مهندسی از هیات مدیره جدید سازمان‌های نظام مهندسی/ ۱۱

مجربی: بازگشت به قانون و اجرای دستورالعمل‌ها، مطالبه‌ اصلی جامعه مهندسی

عضو اصلي هيات مديره دوره چهارم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با بیان اینکه بازگشت به قانون و اجرای تمام مفاد آئین‌نامه و دستورالعمل‌ها، مطالبه‌ اصلی جامعه مهندسی است، گفت: هرچه سطح خدمات مهندسی ارتقا یابد، کیفیت ساختمان‌ها نیز بهتر می‌شود.

عليرضا مجربی كرمانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی درباره مطالبات جامعه مهندسی در آستانه انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، گفت: بازگشت به قانون و اجرای تمام مفاد آئین‌نامه و دستورالعمل‌ها، مطالبه اصلی جامعه مهندسی است.

وی اظهار کرد: علاوه بر اینکه جامعه مهندسی از هیات مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان مطالباتی دارند، خواسته‌هایی نیز از وزارت راه و شهرسازی وجود دارد؛ با وجود اینکه این وزارتخانه باید همراه هیات مدیره باشد، اما آنچه در سال‌های اخیر مشاهده شده خلاف این مضوع است و به نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی همراه هیات مدیره‌ها نیست.

مجربی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در گام نخست باید بدنه خود را اصلاح کند، سپس به دنبال اصلاح هیات مدیره‌ها باشد، ادامه داد: موضوع تعارض منافع نشان داد که وزارت راه و شهرسازی در ابتدا به دنبال اصلاح هیات مدیره‌ها است؛ درحالی‌که باید درصدد اصلاح بدنهٔ خود باشد؛ در صورت همکاری وزارت راه و شهرسازی با هیات مدیره‌ها امکان فعالیت مناسب‌تر هم فراهم می‌شود.

عضو اصلی هيات مديره دوره چهارم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، با تاکید بر اینکه خدمات مهندسی باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: هرچه کیفیت ارائهٔ این خدمات از طریق ابزار نظارتی در اختیار هیات مدیره‌ها افزایش یابد، ارزش خدمات مهندسی بیشتر می‌شود؛ در نتیجه وضعیت معیشت و مالی مهندسان نیز بهبود می‌یابد.

مجربی با بیان اینکه هرچه سطح خدمات مهندسی ارتقا یابد، کیفیت ساختمان‌ها نیز بهتر می شود، افزود: اگر خدمات مهندسی در حوزه‌های اجرا، طراحی، نظارت و... به درستی اجرا شود، اتفاقات مناسبی در حوزه مالی و اقتصادی مهندسان به وقوع می‌پیوندد؛ بنابراین هیات مدیره‌ها باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.