مطالبات جامعه مهندسی از هیات مدیره جدید سازمان‌های نظام مهندسی/ ۱۲

پاکساز: لزوم متناسب‌سازی حقوق جامعه مهندسی با مسئولیتشان

عضو اصلی هيات مديره دوره پنجم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: حقوق و دستمزد مهندسان به طور کامل رعایت نمی‌شود؛ بنابراین انتظار می‌رود هیئت مدیره‌های جدید به این موضوع رسیدگی کرده و دستمزد مهندسان را متناسب با مسئولیت‌های آنان در نظر بگیرند.

مجيد پاکساز در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی درباره مطالبات جامعه مهندسی در آستانه انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، گفت: ما برای رعایت ضوابط و مقررات و اجرای قوانین و پیاده کردن نظام مهندسی در ساخت‌وسازهای کشور از نظر قوانین و مقررات مشکلی نداریم؛ اما اجرای این قوانین وظیفه سازمان و هیئت مدیره‌هاست.

وی اظهار کرد: حقوق و دستمزد مهندسان به طور کامل رعایت نمی‌شود؛ بنابراین انتظار می‌رود هیئت مدیره‌های جدید به این موضوع رسیدگی کرده و دستمزد مهندسان را متناسب با مسئولیت‌های آنان در نظر بگیرند.

پاکساز همچنین درباره ایجاد اشتغال ثابت برای مهندسان، گفت: مهندسانی که پروانه اشتغال دارند، کار دارند؛ اما بسیاری از مهندسان عضو نظام مهندسی، فاقد کار ثابت هستند. بنابراین به حقوق دریافتی از سازمان نظام مهندسی وابستگی بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه هرچند ایجاد اشتغال ثابت دغدغه جامعه مهندسی است، اما به نظر می‌رسد تحقق این مهم جزء وظایف نظام مهندسی نیست، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی می‌تواند شرایطی فراهم کند که امکان دریافت تسهیلات بانکی برای مهندسان فراهم شود. زیرا در صورت اجرایی شدن این موضوع به معیشت مهندسان کمک خواهد شد. در صورتی که مهندسان بتوانند وام‌های خود اشتغالی از طریق سازمان نظام مهندسی دریافت کنند، می‌توانند سرمایه‌های مورد نیاز خود را تامین کنند.

پاکساز افزود: هیئت مدیره‌ها باید از طریق رایزنی با سایر سازمان‌ها خدمات رفاهی مناسبی برای مهندسان ایجاد کنند. به طور مثال تمهیدات ویژه اندیشیده شود تا امکان ثبت‌نام خودرو برای مهندسان فراهم آید.