مطالبات جامعه مهندسی از هیات مدیره جدید سازمان‌های نظام مهندسی/ ۱۵

پور اسدی: اصلاح امور معیشتی دغدغه جامعه مهندسی

عضو اصلی هیات مدیره دوره پنجم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، بهبود معیشت مهندسان را یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه مهندسی دانست.

حسین پوراسدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی، درباره مطالبات جامعه مهندسی با توجه به انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، گفت: مطالبات مهندسان دور از خواسته و مطالبات مردم نیست. در شرایط کنونی به دلیل مشکلات اقتصادی، معیشت مردم با مشکلات بسیاری روبرو شده است؛ بنابراین شرایط کار مهندسان نیز با اما و اگر همراه شده، زیرا مهندسی ارائه خدمات است.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان‌سازی یکی از صنایع مولد بزرگ پس از صنعت نفت است، افزود: صنعت نفت در اختیار دولت است؛ اما بخش عمده ساختمان‌سازی در بخش خصوصی فعال است؛ بنابراین این صنعت را می‌توان مولد مناسبی برای چرخه اقتصادی کشور دانست.

پوراسدی  اضافه کرد: 250 شغل با صنعت ساختمان‌سازی در ارتباط است که یکی از این مشاغل مهندسی است که در بخش‌های مختلف طراحی، نظارت، اجرا و ساخت و... فعالیت می کنند. در نتیجه رونق ساختمان‌سازی منجر به رونق معیشت مهندسان می‌شود.

وی ادامه داد: علیرغم تمام مطالب مذکور باید به این نکته توجه کرد که در شرایطی که وضعیت اقتصادی ناپایدار است، رشد اقتصادی کم و تورم بسیار است و رکود همراه با تورم حکمفرما شده و معیشت دچار مشکل شده، اصلاح امور معیشتی یکی از مطالبات جامعه مهندسی است.

عضو اصلی هیات مدیره دوره پنجم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس تصریح کرد: تحقق این امر وابسته به مولفه‌های خاصی از جمله توزیع عادلانه کارها، حذف رانت‌ها و شفافیت مالی است.