عضو اصلی هیات مدیره استان کرمانشاه مطرح کرد:

پروانه اشتغال به کار صادرات‌ خدمات مهندسی می‌تواند باعث رشد این عرصه شود

عضو اصلی هیات مدیره استان کرمانشاه صدور پروانه اشتغال به کار صادرات را امر مهمی خواند و گفت: به نظر من، با ایجاد بستر فعال در زمینه صدور خدمات مهندسی ساختمان به کشورهای همجوار، هم بسیاری از مهندسان جوان نیز امکان تجربه اندوزی به دست، خواهند کرد و هم به صورت ارزی درآمد کسب خواهند کرد و نهایتا با تجربه بیشتر و توان مالی بهتر به کشور بازخواهند گشت.

خاطره حیدریان، عضو اصلی هیات مدیره استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان مهندسی کشور، امکان ایجاد بستر مناسب برای تولید مسکن را امری مهم خواند و در این باره گفت: از آنجایی که سازمان نظام مهندسی کشور، یک NGO وابسته به وزارت مسکن است، این انتظار میرود، که بستر مناسب برای تولید مسکن در اختیار حرفه مهندسی قرار گیرد و دست دیگر مشاغل، به خصوص پزشکان به طورکلی از تولیدات مسکن کوتاه شود تا این دسته از افراد به عنوان کارفرما، و نه مجری طرح، معرفی شوند.

او ادامه داد: در این مسیر وام‌های 30 یا 40 ساله، با کارکردهای کم، به رونق کار مهندسی، به خصوص حضور مهندسان جوان در عرصه، کمک شایانی خواهد کرد؛ بنابراین شاید یکی از بزرگترین کارهایی که شورای مرکزی باید بتواند انجام دهد، انعقاد قرارداد‌های مناسب با بانک‌های مسکن، توسعه تعاون و کارآفرینی، در راستای محقق شدن این امر است.

عضو اصلی هیات مدیره استان کرمانشاه افزود: یکی از پیشنهادات من در دوره تصدی، پروانه اشتغال به کار صادرات‌ خدمات مهندسی بود که متاسفانه عملی نشد. این در حالی است که به نظر من، با ایجاد بستر فعال در زمینه صدور خدمات مهندسی ساختمان به کشورهای همجوار، هم بسیاری از مهندسان جوان نیز امکان تجربه اندوزی به دست، خواهند کرد و هم به صورت ارزی درآمد کسب خواهند کرد و نهایتا با تجربه بیشتر و توان مالی بهتر به کشور بازخواهند گشت.

حیدریان، آموزش را عنصر مهمی در این عرصه خواند و تصریح کرد: آموزش مناسب برای ساخت و ساز هماهنگ با دنیای سایبری، چه به لحاظ نر م افزاری و چه تکنولوژی ساخت و ساز نظیر وارد کردن ماشین الات و ابزارها، استفاده از پلاترهای سه بعدی ساختمانی، امری مهم است که می‌تواند یکی از ایده‌های خوب شورای مرکزی باشد.

او تاکید کرد: درین رابطه انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل با کارمزدهای کم، به شرکت‌های تاسیس شده در زمینه نرم افزاری و مجری، می‌تواند موثر باشد.

عضو اصلی هیات مدیره استان کرمانشاه افزود: ساخت ساختمان‌های نظام مهندسی در شهرهایی چون کرمانشاه که ساختمان نظام مهندسی، و در شأن مهندسان ندارند، می‌تواند، یکی از اولویت‌های کاری اعضای هیئت مدیره استان‌ها باشد.

حیدریان، فراهم کردن، امکانات تفریحی و ورزشی را مهم خواند و گفت:  متاسفانه در ایام شیوع کرونا، کلیه امکانات رفاهی اعضا قطع شد و بلیط‌های استخر و سالنهای ورزشی خریداری شده هم بلا استفاده باقی ماند. در این راستا ساخت هتل‌های اقامتی، سالن‌های ورزشی مختص اعضا، بستن قراردادهای بیمه های تکمیلی و سایر موارد رفاهی به آسودگی خیال مهندسین کمک خواهد کرد.