بازتاب رد صلاحیت مهندس احمد خرم در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران؛

مهندس مشیری: نتیجه رد صلاحیت کاندیداهای مجرب، هیئت مدیره‌ای ضعیف خواهد بود

عضو شورای مرکزی ۶ دوره مستمر شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، نتیجه رد صلاحیت‌های بی‌دلیل در انتخابات این دوره را روی کار آمدن هیئت مدیره‌ای ضعیف برشمرد.

مهندس شهریار مشیری در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با اشاره به اینکه رد صلاحیت‌های این دوره، از اشتباهات معاونت مسکن و ساختمان و مدیریت دفتر توسعه مهندسی است، اظهار کرد: رد صلاحیت افرادی که به هیچ عنوان کار حرفه‌ای  و طراحی، نظارت و اجرا نداشته‌اند، تنها به صرف اینکه هیئت مدیره بوده‌اند، عملی غیرقانونی و خارج از مدار عدالت است.

وی افزود: این اتفاق تنها در انتخابات استان تهران صورت نگرفته و در استان هرمزگان نیز ۴ تن از اعضای هیئت مدیره رد صلاحیت شده‌اند.

مهندس مشیری با تاکید بر اینکه هیئت مدیره نباید کار حرفه‌ای انجام بدهد، افزود: رد صلاحیت به صرف هیئت مدیره بودن در دوره قبل، مغایر با قانون است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نتیجه این نوع از رد صلاحیت‌ها را روی کار آمدن افرادی ضعیف عنوان کرد که همواره مطیع وزارتخانه خواهند بود و تصریح کرد: افراد قوی هیچ‌‌گاه مطیع صرف نیستند. در واقع افراد ضعیف هستند که همواره مطیع خواهند بود و نتیجه رد صلاحیت کاندیداهای مجرب و با سابقه، روی کار آمدن هیئت مدیره‌ای ضعیف برای این دوره است.

مهندس مشیری خاطر نشان کرد: نتیجه این انتخابات برای جامعه مهندسی نمودار خوبی ندارد و اعضاء، این دوره از انتخابات را انتخاباتی نمایشی و فرمایشی خواهند دانست.

گفتنی است انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران هفته پیش در حالی برگزار شد که مهندس خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در آستانه این انتخابات، رد صلاحیت شد!