مهندس حسین بشیر، در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی؛

تکیه بر علم آکادمیک و شناخت فنی، عاملی در جهت باز کردن گره مشکلات رشته مهندسی

عضو منتخب هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان، استان خراسان رضوی، گفت: یک مهندس کاربلد در جامعه فعلی نه تنها باید از دانش مهندسی برخوردار باشد، بلکه باید بتواند با تکیه بر علم آکادمیک و شناخت فنی، گره از مشکلات رشته مهندسی باز کند.

مهندس حسین بشیر، عضو منتخب هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان، استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی، با اشاره به جایگاه فعلی مهندسان در جامعه امروز و نقش شهرسازی مطلوب، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر جایگاه فعلی مهندسان، به خوبی در جامعه ارزش‌گذاری نشده است. در حالی که شهرسازی مطلوب، معماری اسلامی، شهر امن، خانه‌های ایمن با عمر طولانی، ساختمان‌های با اهمیت بهینه‌سازی بر مصرف انرژی با عمری مفید، زاییده زحمات مهندسان ماهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: یک مهندس باید دارای صلاحیت و ظرفیت لازم در تمام امور اجرایی باشد، تا بتواند با تکیه بر علم آکادمیک و شناخت فنی، گره از مشکلات مهندسی باز کند.

علاوه بر این، یک مهندس خوب علاوه بر تخصص باید از تعهد و ایمان هم در این راه برخوردار باشد و اخلاق مهندسی را سرلوحه کارهای خود قرار دهد.

مهندس بشیر اضافه کرد: مهندسان باید در حفظ ثروت ملی نقش به سزایی نه تنها در صنعت ساختمان، بلکه در امر راه‌سازی، بیمارستان‌ها، پل‌سازی، مجتمع‌های تجاری، تونل‌سازی، هتل‌ها‌، مساجد، سوله‌ها، کارخانه‌های صنعتی و ساختمان‌های هوشمند داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر قدر و منزلت مهندسان در جامعه را بدانیم و از خدمات آن‌ها بهره ببریم؛ مطمئنا مسیرهای خوبی در این راه ساخته خواهد شد.

مهندس بشیر بیان کرد: ما باید برای پیشرفت مهندسان تازه کار در جامعه بکوشیم و با داشتن اعتماد به آن‌ها و به کار گرفتن این جوانان در پروژه‌ها در کنار مهندسان با تجربه‌تر، راه را برای آن‎ها باز کنیم. علاوه بر این، آموزش عملی و کارگاهی در کنار آموزش‌های تئوری در پیشرفت مهندسان، بسیار موثر خواهد بود.

عضو منتخب هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان، استان خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: مهندسان با تجربه‌تر باید میدان را برای رشد، شکوفایی و خلاقیت مهندسان جوان مهیا کرده و در جهت پیشرفت و موفقیت، آن‌ها را تشویق کنند تا بدین صورت اعتماد به نفس مهندسان تازه‌کار تقویت شود.

.