سردبیر نشریه شمس:

مجله «شمس» سهم قابل ملاحظه‌ای در شناساندن ظرفیت‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ایفا می‌کند

مجله «شمس» به عنوان مهم‌ترین ابزار رسانه‌ای سازمان نظام مهندسی ساختمان، سهم قابل ملاحظه‌ای در شناساندن ظرفیت‌های بزرگ‌ترین تشکل حرفه ای کشور ایفا می‌کند.

دکتر مهران کوهی کمالی سردبیر نشریه شمس و عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشور و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، گفت: جامعه مهندسی در فرهنگ و اقتصاد کشور نقش اصلی و اساسی دارد، اما شاید به دلیل عدم اطلاع‌رسانی جامع و کامل مشکلات، این سازمان هنوز تا دسترسی به جایگاه حقیقی خود فاصله دارد.

وی افزود: «شمس» نشریه رسمی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان است که با هدف انعکاس رویدادها و فعالیت‌های انجام گرفته در سازمان و همچنین به روزرسانی دانش و توان فنی اعضا به صورت فصلنامه منتشر می‌شود. در شماره ۱۲۰ این نشریه در بخش پرونده به موضوع تعارض منافع که از مباحث چالش برانگیز این روزهاست، پرداخته شده است.

دکتر مهران کوهی کمالی خاطرنشان کرد: در فصل اول، ابتدا تعاریف و ریشه‌شناسی مفهوم تعارض منافع مطرح و سپس تاریخچه این بحث در سازمان نظام مهندسی ساختمان، ابلاغیه‌های وزارت راه و شهرسازی و ... در قالب گفت‌وگو، یادداشت و گزارش بررسی شده است. در بخش دوم این نشریه، تأثیر ویروس کرونا بر صنعت ساختمان و راهکارهای مواجهه با آن تحلیل و به صورت ارائه گزارش آماری، گفت‌وگو و ... مطرح شده است. وی در پایان اضافه کرد: ماهیت حقوقی شوراهای انتظامی، آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی و قرارداد همسان نظارت بر اجرای ساختمان موضوعاتی است که در بخش حقوقی این مجله بررسی شده است و در فصل آخر نگاهی به توسعه پایدار شهر و ساختمان، مدیریت یکپارچه شهری، نوآوری در صنعت ساختمان، مباحث 22، 23 و 24 مقررات ملی ساختمان و فرایندهای ساخت و ساز در کشور پرتغال شده است که برای مطالعه متن کامل مطالب نسخه الکترونیک در سایت مجله شمس به آدرس www.shamsmag.ir بارگذاری شده است.

برچسب‌ها