مهندس بهمن مومنی مقدم:

مبارزه با فساد مستلزم مدنظر قرار دادن شفافیت و اصلاح بخشنامه‌ها و قوانین است

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مبارزه با فساد را مستلزم مدنظر قرار دادن شفافیت و اطلاع‌رسانی و اصلاح بخشنامه و قوانین و بررسی مغایرت‌ها دانست.

به گزارش پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهندس بهمن مؤمنی مقدم ضمن قدردانی از مقام شامخ خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان بیان کرد: امنیت و اقتدار امروز کشور مدیون فداکاری، ایثار و زحمات این عزیزان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن است و امروز همۀ مسئولین و آحاد جامعه مکلف‌اند قدردان زحمات این عزیزان باشند.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: تجربۀ موفق واحد ایثارگران در سازمان نظام مهندسی تهران و به‌علاوه خلأیی که در این زمینه احساس می‌شد، ضرورت ایجاد این واحد را در کل کشور گوشزد می‌کرد.

ایشان دراین زمینه اضافه کرد: زحمات اعضای شورای مرکزی این دوره، هیئت رئیسه، رئیس محترم و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی آن‌ها منجر به تسری این نظام‌نامه و شیوه‌نامه به کل کشور شد تا به این صورت هم از نظر فرهنگی و اجتماعی و هم به صورت عملی قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

مؤمنی مقدم با اشاره به یاد و نام سردار سلیمانی گفت: امید است که همۀ ما افتخار پیمودن راه این عزیزان را داشته باشیم و مردان عمل باشیم.

وی با اشاره به سخنرانی آقای سروری در رابطه با اعلام آمادگی مدیریت شهری در زمینۀ همکاری با سازمان نظام مهندسی گفت: وظیفۀ ما این است که تعامل، همکاری و همدلی را داشته باشیم.

مومنی مقدم در پایان در زمینۀ مبارزه با فساد بیان کرد: در این زمینه ما باید سه عامل را در نظر بگیریم. موضوع اول بحث منابع و سرمایۀ انسانی است؛ در این زمینه ما شاهد این اتفاق در مدیریت کلان نظام یعنی در دولت، مجلس، شورای شهر، شهرداری و در نظام مهندسی هستیم. بحث دوم مدنظر قرار دادن شفافیت و اطلاع‌رسانی است. بحث سوم با داشتن اهمیت و جایگاه ویژه‌تر، مربوط به اصلاح بخشنامه‌ها و قوانین و مغایرت‌هایی است که در مجموعه وزارت شهر و شهرداری وجود دارد که ما باید در صدد رفع آن‌ها برآییم.

وی افزود: این آمادگی هم در نظام مهندسی وجود دارد و امید است که هم وظایف اجتماعی و فرهنگی و هم وظایف قانونی و خدمات فنی و مهندسی را انجام بدهیم. امید است در این زمینه مرد میدان باشیم.

برچسب‌ها