مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی:

با کمک سازمان نظام مهندسی بحران کمبود مسکن را حل خواهیم کرد

اولین جلسه رسمی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با حضور مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مرکزی، در خصوص مشکل مسکن در کشور گفت: متوسط سبد هزینه خانوار در کشور مسکن است.  با این بحران در کشور روبرو هستیم، بنابراین یک وظیفه جدی بر دوش ما به عنوان متولی مسکن می باشد که باید با تلاش بیشتر کمبودها را جبران کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: مهمترین مولفه ای که برای مردم ما مهم است بحث مسکن است. وزارت مسکن در تلاش هست این مشکلات را بر طرف کند. در این راستا باید بحث وام و زمین ها را برطرف کنیم، در حوزه زمین بحران را پشت سر گذاشتیم اما در ساخت و ساز با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

مهندس قاسمی در ادامه افزود: کمک سازمان نظام مهندسی می تواند راه گشای حل مشکل مسکن باشد. اگر اراده وهمراهی باشد پیشرفت‌های بسیار زیادی دست خواهیم یافت.

مهندس قاسمی وزیر راه و شهر سازی در ادامه بیان کرد: کمک مهندسان بسیار مهم است لذا بدون انسجام نمی توان کار کرد. امیدواریم با حضور شورای مرکزی این انسجام و همدلی در سطح کشور صورت گیرد‌ تا بتوانیم معضل اصلی کشور که همان مسکن است را برطرف کنیم.

وی در پایان افزود: مهندسان کشور شاخص هایی از جمله کیفیت، سرعت، اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند تا شاهد وفاق خوبی در سطح کشور باشیم.

12345