پیام رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در پی وقوع حادثه متروپل آبادان

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان و درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، پیامی به این شرح صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل آبادان و درگذشت جمعی از هموطنان عزیز موجب تأثر و تأسف بسیار گردید و قلوب مردم ایران اسلامی، از جمله مردم استان فارس را داغدار کرد.

اینجانب این مصیبت دردناک را از صمیم قلب به مردم صبور استان خوزستان و ایران و خانواده های داغدیده جان باختگان این حادثه تسلیت عرض می کنم و از خداوند تبارک و تعالی برای آن عزیزان، علو درجات و رحمت واسعه و برای خانواده های محترم ایشان، صبر و شکیبایی و نیز برای مصدومین این حادثه سلامتی خواهانم.

همانطور که بر تمامی نهادها، سازمان ها و گروه های کمک رسان فرض است، سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس اعلام می کند که با تمام توان مهندسی خود، آماده کمک رسانی به آسیب دیدگان این حادثه است.

لازم و ضروری است موارد مشابه این ساختمان در سراسر کشور شناسایی شوند تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود. دستگاه های اجرایی ، سرمایه گذاران و مالکان ساختمان باید بپذیرند که خدمات مهندسی و بویژه حضور مهندسان ناظر و سازندگان ذیصلاح (مجری) و تمکین به گزارش ها و ایرادهای فنی ساختمان امری ضروری و در راستای صیانت از جان و مال هموطنان است.

آنچه مسلم است بی توجهی به اصول فنی و ساختار خدمات مهندسی در اجرای پروژه این فاجعه را رقم زد و این حادثه نیز همچون حادثه پلاسکو، درسی مکرر، برای التزام به رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خواهد بود.

                                                                                                                             مجتبی زوربخش

                                                                                                      رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس

                                                                                                                        سوم / خرداد ماه /1401