دریافت رتبه تقدیر ویژه توسط طاهره نصر با نگارش کتاب «ارزش های اخلاقی در شهرسازی و معماری»

طاهره نصر، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، عضو شورای مرکزی و رئیس گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، با نگارش کتاب «ارزش های اخلاقی در شهرسازی و معماری» در ششمین دوره جایزه کتاب معماری و شهرسازی دکتر منوچهر مزینی از میان نویسندگان، مترجمان و مولفان کتب معماری و شهرسازی در سال 1401-1397 موفق به کسب رتبه تقدیر ویژه از انجمن مفاخر معماری ایران شد.

book dr nasr2

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، طاهره نصر، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، عضو شورای مرکزی و رئیس گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، با نگارش کتاب «ارزش های اخلاقی در شهرسازی و معماری» در ششمین دوره جایزه کتاب معماری و شهرسازی دکتر منوچهر مزینی از میان نویسندگان، مترجمان و مولفان کتب معماری و شهرسازی در سال 1401-1397 موفق به کسب رتبه تقدیر ویژه از انجمن مفاخر معماری ایران شد.

لازم به ذکر است این کتاب در هفت فصل و با دیباچه حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و توسط نشر علمی و دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی چاپ شده و ضمن بیان ارزش ها و فضائل اخلاقی به بررسی اخلاق حرفه ای پرداخته و چالش های اخلاقی در شهرسازی و معماری و چالش های اخلاقی ساخت و ساز در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را مورد بررسی قرار داده است.

در بخشی از این کتاب اخلاق حرفه ای در معماری و شهرسازی با تأکید بر آموزه های اسلام بیان شده است. این کتاب با هدف رهیافتی به سوی اصول ارزشی اخلاق حرفه ای و اصول رفتار حرفه ای اخلاق مدارانه در معماری و شهرسازی نگاشته شده است.

طاهره نصر دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و رئیس گروه معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، پژوهشگر برتر ادوار دانشگاه آزاد اسلامی و چهره ماندگار معماری و شهرسازی کشور در دومین دوره جایزه ملی دادمان و مولف ۹ عنوان کتاب و بیش از ۲۶۰ مقاله علمی در حوزه معماری و شهرسازی است. سایر کتابهای تألیف شده توسط این نویسنده عبارتند از:

۱. معماری و شهرسازی شیراز در دوره پهلوی، انتشارات روزنه کار، ۱۳۸۳.

۲. از هنر و هنر اسلامی، انتشارات نوید، ۱۳۸۶.

۳. جستاری در شهرسازی و معماری زندیه، انتشارات نوید، ۱۳۸۷، (چاپ دوم ۱۳۹۴).

۴. تجلّی حکمت در باغ ایرانی، انتشارات رخشید، ۱۳۸۹، (چاپ دوم ۱۳۹۴).

۵. هویت کالبدی شهر؛ مفاهیم و نظریات (موردکاوی: شهرهای شیراز، اصفهان، یزد و بوشهر)، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ۱۳۹۵.

۶. کیفیت مسکن و سلامت روان ساکنان، انتشارات نامه پارسی، شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز، ۱۴۰۱.

۷. هویت و احیای شهری، انتشارات سیمای دانش، ۱۴۰۲.

۸. دفاع پنهان شهر، انتشارات سیمای دانش، ۱۴۰۲.