نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس مطرح کرد

الزام بکارگیری مجری ذی صلاح برای کلیه ساخت و سازها

هادی بیاتی، نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: پیرو مصوبه  یکصد و بیست و هفتمین جلسه هیئت مدیره سازمان، بکارگیری سازندگان ذیصلاح از ابتدای سال 1403 برای ساختمان های با متراژ 1500 متر مربع و بیشتر و یا 5 سقف و بالاتر الزامی می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، هادی بیاتی، نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: با توجه به قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آیین نامه های اجرایی آن و آراء صادره هیئت عمومی دیوان عدالت اداری که آخرین آن به شماره 1735908 مورخ 1402/09/28 است.

وی ادامه داد: به کارگیری سازنده ذی صلاح در کلیه پروژه ها و در تمامی مراحل اجرایی ساختمان الزامی است. با توجه به بررسی های انجام شده و با در نظر گرفتن پروانه های ساختمانی صادر شده، تعداد سازندگان ذی صلاح و تعداد روسای کارگاه ها در سطح استان و سایر موارد مرتبط، جهت دفاع از حقوق سرمایه گذاران و بهره برداران و عمل به قانون با مصوبه هیئت مدیره سازمان در گام نخست از ابتدای سال ۱۴۰۳ به کارگیری سازندگان ذی صلاح برای کلیه ساختمان ها با متراژ ۱۵۰۰ متر مربع و بیشتر و یا ۵ سقف و بالاتر الزامی می شود.

به گفته این مقام مسئول، در ادامه بررسی و پایش وضعیت سازندگان ذی صلاح به صورت فصلی انجام می شود و در خصوص به کارگیری سازندگان ذیصلاح در ساختمان های با متراژ کمتر از 1500 متر مربع و تعداد سقف پایین تر از 5 سقف در آینده تصمیم مقتضی گرفته می شود.