ابراز امیدواری برای فعالیت دفتر تخصصی استاندارد در سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین

مدیرکل، استاندار و هیئت همراه با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان قزوین پنجشنبه 18 آذرماه در محل سازمان با هم دیدار کردند.

به گزارش دریافتی پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی، کلهر رئیس سازمان در این دیدار با تاکید بر رویکرد جز به کل برای رسیدن به ساختمان استاندارد و ایده‌آل خاطرنشان کرد: اگر در تمامی مصالح به صورت جز به جز استانداردهای لازم رعایت شده باشد، قطعا ساختمانی استاندارد خواهیم داشت که در نهایت رضایتمندی و انتفاع هر چه بیشتر مردم را در پی دارد که هدف اصلی ماست.
وی در خصوص الزام بررسی آسانسورها توسط ناظران گفت: چون آسانسورها دارای گواهی استاندارد هستند، گاهی ناظران خود را ملزم به بررسی آن نمی‌دانند؛ در حالی که ضروری است در همه بخش‌های آسانسور از ابتدا بازرسی و نظارت توسط مهندسان سازمان صورت گرفته و این مهم با فرهنگ‌سازی به امری نهادینه بدل شود.
کلهر عنوان کرد: در حال حاضر 65 آزمایشگاه فعال در استان داریم که توسط آزمایشگاه مادر تخصصی مکانیک خاک نظارت می‌شوند و ما این آمادگی را داریم تا از سوی اداره کل استاندارد نیز بر این آزمایشگاه‌ها نظارت عالیه صورت گیرد که البته این امر مستلزم نشست‌های تخصصی است که تداخل و موازی‌کاری پیش نیاید.
وی ضمن تشکر از جلوخانی عضو هیئت مدیره ادوار سازمان به منظور راه‌اندازی و استقرار دفتر استاندارد در سازمان تاکید کرد: به منظور رعایت استانداردها در مصالح ساختمانی برای اولین بار در کشور دفتر تخصصی استاندارد در سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین افتتاح شد و رویکردمان این است که با فعالیت مجدد و مضاعف این دفتر گامی موثر در زمینه تعامل بیشتر میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اداره کل استاندارد قزوین برداریم.
صارمی مدیرکل استاندارد استان قزوین نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه استقرار دفتر استاندارد در سازمان، رابط و مرجعی برای دستیابی به اهداف متعالی سازمان است، تصریح کرد: دفتر استاندارد سازمان در زمینه تدوین استانداردها، تشکیل آزمایشگاه‌های همکار، آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی مرتبط با سازمان نظام مهندسی می‌تواند بسیار کارآمد باشد. اما متاسفانه از زمان تشکیل آن تاکنون ، این دفتر فعالیت جدی نداشته است. لذا ضروری است تا با از سرگیری فعالیت مجدد این دفتر بتوانیم تعاملات بیشتری بین سازمان و اداره کل استاندارد برقرار کرده و از پتانسیل سازمان در راستای ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی استفاده کنیم.

برچسب‌ها