راه اندازی اپلیکیشن سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

 

در جهت رفاه و پیشبرد اهداف سازمان در حوزه ارائه خدمات مهندسی بصورت الکترونیکی برنامه موبایل سازمان توسط واحد انفورماتیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تولید و طراحی شد.

مهندس فرهود جلالی، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با بیان خبر فوق اظهار کرد: جهت رفاه مراجعین محترم، تسریع و تسهیل در انجام امور، کاهش تردد و هزینه ها گسترش خدمات الکترونیکی همواره در دستور کار هیات مدیره سازمان بوده است. در همین راستا اپلیکیشن طراحی شده توسط واحد انفورماتیک دارای چند بخش از جمله سامانه تیکتینگ، ارسال پیام، ارسال رمز یکبار مصرف و اخبار سازمان میباشد.

مهندس جلالی عنوان کرد: با استفاده از سامانه تیکتینگ، مهندسان عضو سازمان میتوانند کلیه خدمات و اطلاعات مربوطه را که نیاز دارند را به صورت غیرحضوری در خواست نموده و در همان جا نیز پاسخ آن را دریافت کرده که از مراجعه حضور به سازمان جلوگیری خواهد شد. همچنین با توجه به اشغال بودن خط تلفن ها در واحد ها که بعضا باعث عدم پاسخ توسط واحد مربوط میشد، با استفاده از این سامانه این مشکل حل خواهد شد.

وی بیان کرد: از جمله خدمات قابل ارائه در اپلیکیشن سازمان می توان به تولید رمز یکبار مصرف جهت استفاده در برنامه های ارجاع نظارت و سایر در جهت تایید نقشه ها و سایر موارد اشاره کرد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین توضیح داد: در قسمت پیام ها، مهندسان میتوانند پیام های ارسالی از سمت سازمان را مشاهده نموده و در آینده نزدیک کلیه اطلاعیه ها و پیام های سازمانی از طریق این اپلیکیشن ارسال خواهد شد که خود باعث کاهش هزینه ها در سیستم ارسال پیامک شده و انجام آن را تسریع خواهد نمود.

وی ادامه داد: از دیگرخدمات این اپلیکیشن مشاهده اخبار سازمان می باشد که مهندسان می توانند اخبار مربوط به سازمان را از این طریق پیگیری نمایند.

راه اندازی سامانه بازتاب

مهندس جلالی تصریح کرد: سامانه بازتاب نیز در سازمان راه اندازی شده است که در این سامانه پس از مراجعه حضوری مهندسان و ارباب رجوع ها، خدمات ارائه شده توسط هر یک از کارمندان سازمان در سیستم ثبت شده و از فرد مراجعه کننده ازطریق پیامک از خدمت دریافت کرده نظرسنجی خواهد شد که مراجعه کنندگان محترم می توانند نظر خود را درخصوص خدمت گرفته شده از شخص و واحد مربوط دراین سامانه ثبت نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این سامانه در راستای اجرای تکریم ارباب رجوع و همچنین ارائه هرچه بهتر و سریع خدمات به مراجعه کنندگان محترم طراحی و پیاده شده است و در آینده فازهای تکمیلی این اپلیکیشن هم ارائه خواهد شد. مراجعین محترم هر گونه نقد و پیشنهادی در خصوص این اپلیکیشن دارند حتما به اطلاع واحد انفورماتیک سازمان برسانند.