حضور رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان در جلسه مجمع نمايندگان گيلان

به گزارش دریافتی پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان از روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان، جلسه مجمع نمايندگان گيلان با رئيس سازمان روز شنبه 27 آذر 1400 برگزار شد.

در اين جلسه که مهندس بهزاد پارسا رئيس سازمان به همراه مهندس فرزاد محمدعليزاده نايب رئيس دوم سازمان حضور داشتند، مباحثي در خصوص کيفيت خدمات مهندسى، تعويق در اجراى تعرفه خدمات مهندسى و لايحه اصلاح قانون نظام مهندسي مطرح شد.

مهندس پارسا در ادامه صحبت‌هاي خود موضوعاتي نظير تقويت ارتباط نظام مهندسى ساختمان و مراجع صدور پروانه از طريق خدمات الکترونيکى جهت تسهيل خدمات رسانى به شهروندان و روستائيان و همچنين عدم صدور پروانه زمين‌هاى نسقى و سيماک را مطرح کرد.

وي ضمن بيان اينکه سازمان نظام مهندسي ساختمان، بزرگترين سازمان مردم نهاد در کشور است گفت: در لايحه اصلاح قانون نظام مهندسي ساختمان نظرسنجي صورت نگرفته است.

وي در ادامه به تشريح نظرات خود در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسي پرداخت و پيشنهادات خود در اين زمينه را به نمايندگان حاضر در جلسه ارائه داد.

در ادامه دکتر احمد دنيامالى نماينده مردم بندرانزلى و عضو کميسيون عمران مجلس ضمن حمايت ويژه از جامعه مهندسان قول مساعد جهت تعامل و همکارى با سازمان نظام مهندسى و دريافت و بررسي پيشنهادات آنها را دادند.

مهندس پارسا با اشاره به نقش غيرقابل انکار و موثر مهندسان در ارتقاي کيفيت ساختمان‌ها باتوجه به نگاه حمايتى سازمان از روستائيان و اقشار تحت پوشش کميته امداد و همچنين ايثارگران خواستار حمايت همه‌جانبه مجلس از اين تشکل حرفه‌اي شد که در بحث تعرفه خدمات مهندسى با مبالغى بسيار ناچيز مسئوليت‌هايى خطير را برعهده گرفته‌اند.

وي همچنين افزود: طرح سيماک و دريافت مبلغ از ارسال هر مکاتبه با توجه به وجود زيرساخت ارتباطى نظام مهندسي ساختمان گيلان و مراجع صدور نيز بارى اضافه بر دوش مردم است. افزون بر آن مشکلات متعدد در بحث عدم دريافت پروانه زمين‌هاى نسقى از موضوعات مطروحه بود که نمايندگان حاضر قول همکارى و حل معضلات پيش آمده براي مردم در موارد ذکر شده را دادند.

 

برچسب‌ها