نشست صمیمی اعضای هیات مدیره سازمان با شهردار گرگان

رئیس و  اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان روز گذشته مهمان شهردارگرگان بودند و بر ارتقا سطح همفکری میان نظام مهندسی ساختمان گلستان و شهرداری گرگان زمینه ساز وقوع اتفاقاتی مطلوب برای صنعت ساختمان و  شهر ی ایده آل تاکید کردند.


به گزارش روابط عمومی سازمان،  در این نشست صمیمی که شاکری معاون فنی و شهرسازی شهرداری و زهرا نورا رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر گرگان نیز حضور داشتند:  رئیس سازمان بر افزایش تعامل مجموعه مدیریت شهری گرگان با بزرگترین تشکل و هسته تخصصی حوزه ساختمان در استان تاکید و از این تعامل به عنوان نقطه عطف توسعه متوازن ومطلوب برای شهری ایده آل یاد کرد.

قاسمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان حضور شهردار جدیدگرگان را فرصتی مغتنم برای این شهردانست وگفت: تعامل و هم افزایی مشترک و ارتقا سطح همفکری میان سازمان و شهرداری گرگان می تواند زمینه ساز وقوع اتفاقاتی مطلوب برای مجموعه شهر و صنعت ساختمان باشد.

رئیس هیات مدیره سازمان خاطر نشان کرد: بدیهی است مدیریت توانمند شهر گرگان و خدمات مهندسان خبره سازمان نظام مهندسي مي تواند ارتقا کيفيت و استاندارد ساخت و سازها  را ضامن شود. در حال حاضر مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی در بحث ونظارت در سطح استان در حال انجام وظیفه و ارائه خدمات فنی و تخصصی هستند که در این راستا از شهرداری انتظار می رود در بحث تخلف های احتمالی در این حوزه و همچنین توقف عملیات ساختمانی با مهندسان ناظر همکاری بیشتری داشته باشند. 

سید محمد رضا سد النگی شهردار گرگان  با تاکید بر تعامل شهرداری و نظام مهندسی ساختمان به عنوان متولیان حوزه ساخت و ساز اظهار کرد : همراهی این دو مجموعه و شکل گیری نظامی منسجم در این راستا شرایط ساخت و سازهای شهری را بهبود بخشیده و بهره گیری کالبد شهر از خدمات مهندسان صاحبان تخصص را باعث خواهد شد.

شهردار گرگان ضمن گرامیداشت 5 دی ماه روز وقوع زلزله بم(روز ملی ایمنی در برابر زلزله) ابرازداشت بکارگیری و استفاده درست  از دانش و تخصص جامعه مهندسی برای جلوگیری از تکرار چنین آسیب هایی یسار مهم است. وی افزود همه ما در زمینه نشر و استفاده صحیح از دانش خود، رسالتی مهم بر عهده داریم.

شهردار گرگان بلند مرتبه سازی را حاصل رشد جمعیت و افزایش و توسعه شهرنشینی دانست و افزود با توجه به اینکه این امر به زودی در شهر گرگان نیز تحقق می یابد بنابر این ضرورت توجه به آموزش و افزایش تخصص و مهارت مهندسان  بیش از پیش احساس می شود.  وی افزود هر چه  سازمان نظام مهندسی  پویا تر  و فعال تر باشد عمر مفید ساختمان ها افزایش و در نتیجه شاهد حفظ سرمایه  های ملی و منفعت شهروندان خواهیم بود.

شهردار گرگان خاطر نشان کرد در بحث سیما و منظر شهری از برنامه ها و پیشنهادات سازمان نظام مهندسی ساختمان  جهت همکاری با مجموعه شهرداری و شورای شهر استقبال می کنیم .

زهرا نورا رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر گفت: این مجموعه آمادگی کامل دارد تا از تخصص و توان جامعه مهندسی استان و از نظرات و پیشنهادات این تشکل بزرگ حرفه ای  درمسائل شهرسازی و افزایش تعاملات بهره ببرد.

در ادامه آلوستانی نائب رئیس اول سازمان در خصوص وجود نماینده ای از شهرداری در کنترل نقشه سازمان  جهت پیشبرد سریع امور در این بخش و انعقاد تفاهم نامه سه جانبه  در خصوص موضوع ایمنی و  اطفا حریق، خواجه محمد نیک رفتار نائب رئیس دوم و میر بهبهانی دبیر سازمان در زمینه تعرفه خدمات مهندسی، مجید رسائی خزانه دار سازمان در خصوص ایمنی سازه ها و سید محمد قدس مفیدی ، وحید سپهری و کامران کبیری بالاجاده اعضای هیات مدیره در خصوص سیما و منظر شهری، تشکیل کارگروه مشترک ومسائل نقشه برداری و ارائه پیشنهاداتی برای بهبود روند تسریع در این امور به ارائه نظرات پرداختند.