بذرهایی در دل خاک، درختانی تنومند در آینده

توجه سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان به فرهنگ سازی بین کودکان

از کتاب های کودک و مقررات ملی ساختمان ( مهندس کوچولوها ) و شهر دوستدار کودک که به همت نظام مهندسی ساختمان گلستان منتشر شده است رونمایی شد.


توجه سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان به فرهنگ سازی بین کودکان

بذرهایی در دل خاک، درختانی تنومند در آینده

از کتاب های کودک و مقررات ملی ساختمان ( مهندس کوچولوها ) و شهر دوستدار کودک که به همت نظام مهندسی ساختمان گلستان منتشر شده است رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، رئیس سازمان امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی شهرسازی که با حضور موسی پژوهان مدیر پروژه ملی شهرهای دوستدار کودک ایران، مدیران و مسئولان استان برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از انتشار این دو جلد کتاب توسط سازمان گفت: برای اولین بار در کشور کتاب مهندس کوچولوها با هدف آشنایی کودکان با مقررات ملی ساختمان منتشر شد.

دانیال قاسمی، گلستان را یکی از استان های پیشرو در زمینه آموزش و ترویج مقررات ملی ساختمان بین کودکان عنوان کرد و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان در این زمینه افزود: پیش از انتشار این کتاب های ارزشمند دو جشنواره کشوری و یک جشنواره استانی کودک و مقررات ملی ساختمان، بیش از ده مسابقه نقاشی، طراحی و چاپ پازل همچنین چندین جلد کتاب و دفتر طراحی شده با همین موضوع، منتشر کردیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی اجرای مقررات ملی ساختمان باید از سنین پایین انجام شود تا در آینده خود را به نحو احسن نشان دهد ادامه داد در این مسیر از تمام متخصصان و کارشناسان حوزه کودک برای همکاری بیشتر دعوت می کنیم.


موسی پژوهان مدیر پروژه ملی شهرهای دوستدار کودک ایران که از این دو کتاب رونمایی کرد ضمن تمجید از فعالیت های نظام مهندسی ساختمان گلستان در زمینه فرهنگ سازی بین کودکان این عملکرد را درخشان خواند و افزود: سرمایه گذاری برای کودکان به ویژه در موضوعات این چنینی اثرات بسیار خوبی در سالهای آینده به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه در مورد موضوع تبیین حقوق مندرج در اعلامیه جهانی حقوق کودک و چالش های تحقق آن ها در شهر دوستدار کودک ایرانی به ایراد سخنرانی پرداخت و با تاکید بر این موضوع که کودکان آینده سازان این کشوراند گفت: ما در پروژه های شهر دوستدار کودک تلاش می کنیم تا فضای شهریمان هر چه بیشتر مطابق با خواسته های کودکان باشد.

مهری رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این همایش با ابراز خرسندی از انتشار این کتاب ها، آن را گام مهمی برای آشنایی کودکان با مقررات ملی ساختمان عنوان کرد و افزود، شورای اسلامی شهر گرگان آمادگی کامل خود را برای حمایت از چنین پروژه هایی اعلام می کند چون معتقدیم سنین کودکی بهترین سال ها برای نهادینه کردن فرهنگ سازی و آموزش به شمار می رود.

 

کتاب کودک و مقررات ملی ساختمان توسط صابر مناجاتی سر دبیر و فاطمه محمد شفیع عضو هیات تحریریه نشریه نماد گلستان، منصوره ساورعلیائی مسئول روابط عمومی سازمان نوشته شده که در هر صفحه کودکان را با زبانی ساده و تصاویری کودکانه با اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان مانند نکات لازم در زمینه ایمنی ساختمان ها، تابلوها و علائم، خطرات وسایل گازسوز مثل بخاری و واژه هایی مانند خروج اضطراری، ساختمان ایمن و ...آشنا می کند. در این کتاب از تصویر ابنیه تاریخی کشور نیز استفاده شده است. کتاب کودک و مقررات ملی ساختمان ( مهندس کوچولوها ) در ۱۶ صفحه و تعداد ۷۰۰۰ جلد منتشر شده است.
کتاب شهر دوستدار کودک نیز توسط رضا جهانی عضو هیات تحریریه نشریه نماد گلستان نوشته شده است که به خواسته ها و نیازهای کودکان در شهر دوستدار کودک می پردازد.

همایش روز جهانی شهرسازی با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گلستان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مدیر کل استاندارد گلستان و دیگر مسئولان و مدیران استانی در سالن اجتماعات دانشکده مائده گرگان برگزار شد.