رئیس سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی:

صنعت ساختمان، فعال و پیشرو است

رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی در دیدار مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن استان با این مجموعه اعلام کرد: صنعت ساختمان، پیشرو ترین و فعال‌ترین صنعت در کشور است.

به گزارش دریافتی پایگاه حبری سازمان نظام مهندسی ساختمان از روابط عمومی سازمان؛ مهندس کیان حصاری گفت: صنعت ساختمان میزان اشتغال‌زایی بالایی دارد و باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به نقش مهم نظام مهندسی، ادامه داد: کاهش تلفات و خسارت‌های ناشی از زلزله از گذشته تا امروز نشان از اهمیت کار نظام مهندسی ساختمان و  ساخت بناهایی مستحکم و ایمن است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با بیان این که هیچ صنعتی مانند صنعت ساختمان در سال‌های گذشته به روز نبوده و اقدامات موثر انجام نداده، اعلام کرد: در بسیاری از صنایع بزرگ همچنان از تکنولوژی‌های قدیمی استفاده می‌شود؛ اما در صنعت ساختمان، مصالح ساختمانی و آیین‌نامه‌ها تغییرات به روزی داشته و این صنعت شاهد هوشمندسازی نیز بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: فعالیت در حوزه ساخت و ساز با توجه به اهمیت آن در اقتصاد و معیشت افراد فعالیت مهم و تکلیف سنگینی است.

وی افزود: مسکن مناسب و ایمن موضوع مهمی در این حوزه است؛ زیرا بسیاری از بناها در شهر و روستا در خصوص ایمنی لازم باید تقویت شوند‌.

وی با بیان اینکه در ایمن‌سازی ساختمان‌ها مدیون مهندسان و دانش مهندسی در کشور هستیم؛ اضافه کرد: وجود آیین‌نامه و مقررات برای هر فصلی در ساخت‌وساز نشان‌دهنده توجه زیاد به ساخت مسکن ایمن است.

مهندس محمدی اعلام کرد: بار ساخت مسکن امن بر دوش مهندسان ساختمان است و باید از تلاش های آن ها تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به وضعیت ساخت مسکن روستایی اعلام کرد:سالیانه ۵ هزار تسهیلات ساخت مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن پرداخت و بنای مطمئن و مطابق با اصول مهندسی در روستاها ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: در روستاها حدود صد هزار و ۲۲۱ مسکن روستایی وجود دارد و بنیاد مسکن حدود ۷۱ هزار مسکن روستایی احداث کرده است.

محمدی افزود: برنامه دولت احداث ۷۵ درصد مسکن روستایی مقاوم تا سال ۱۴۰۵ است که در استان خراسان شمالی اگر با همین روند پیش رود شاهد چشم انداز خوبی خواهیم بود.