معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان:

سازمان نظام مهندسی کردستان باید نقش پررنگی در ساخت نهضت ملی مسکن داشته باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان بر نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی در ساخت مسکن های طرح نهضت ملی مسکن، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان، هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان با کیومرث حبیبی، معاون هماهنگی امور مرانی استانداری استان کردستان دیدار و درباره وضعیت سازمان و ساخت و سازهای استان گفتگو کردند.

پدرام گروهی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان در این دیدار با اشاره به تعداد اعضا و وضعیت متراژ ساخت و ساز سال‌های اخیر، گزارشی از وضعیت سازمان و پتانسیل‌های موجود را ارائه کرد.

وی ضمن اشاره به عزم و برنامه ریزی مسئولین استان بر ساخت مسکن ملی، آمادگی سازمان را در ورود به این حوزه اعلام کرد.

گروهی اظهار داشت: سازمان توانایی لازم را داشته و تمهیدات لازم را در این جهت اندیشیده است و انتظار می‌رود مسئولین از ظرفیت گسترده مهندسین عضو سازمان استفاده کنند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به وضعیت ساخت و سازها در استان، ساخت و ساز غیر مجاز را تهدیدی جدی برای استان تلقی کرد و افزود: ساخت و سازغیر مجاز در برخی شهرهای استان و حاشیه سنندج غوغا می‌کند؛ سازمان همواره در دیدار با مسئولین ارشد استانی درباره عواقب ناشی از این وضعیت و کیفیت نامطلوب این ساخت و سازها اطلاع رسانی کرده و همچنین راهکارها و پیشنهادات خود را این حوزه ارائه داده است.

گروهی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت ساختمان سازمان در استان و شهرستان‌ها، تشکیل جلسه هیئت چهارنفره و همکاری نهادهای عمرانی با سازمان و … اشاره کرد.

در ادامه، مهرداد یوسف زمانی در رابطه با دغدغه‌های جامعه مهندسی استان، مجید شاه اویسی، درباره روند تضعیف سازمان و نمونه های بارز ساخت و سازهای غیر مجاز در سنندج و گزارشات مهندسین ناظر و سربرز احمدی، در رابطه با تعرفه خدمات مهندسی و دغدغه مهندسین نقشه بردار، بهمن زارعی، در حوزه وضعیت مهندسین شهرساز و راهکارهای حضور پررنگ تر در حوزه ساخت و سازها و همچنین مسعود صالحی، در رابطه با ارتباط بیشتر نهادهای عمرانی با سازمان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کیومرث حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان نیز در این دیدار بر تداوم جلسات مشترک و اعلام دغدغه‌ها و بررسی راهکارها و پیشنهادات تاکید کرد.

وی همچنین نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی در ساخت مسکن ملی را ضروری دانست.

حبیبی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز از تشکیل کارگروه ساخت و ساز غیرمجاز در این معاونت عمرانی استانداری خبر داد و بر نقش سازمان در جهت پایان دادن به این موضوع تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان بر حضور سازمان در کلیه جلسات و کارگروه‌های عمرانی از جمله شورای مسکن تاکید کرد.

در این جلسه امان الهی مدیر کل فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک و فرزاد عارفی معاون اداره دفتر فنی استانداری کردستان نیز حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌های خود در جهت حضور پررنگ تر سازمان در تصمیمات عمرانی استان پرداختند.