مهندس مومنی مقدم خبر داد:

آغاز به کار ارجاع نظارت نقشه‌برداری در تهران

مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان از آغاز به کار ارجاع نظارت نقشه‌برداری در سطح تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهندس مومنی مقدم نماینده رشته نقشه‌برداری در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: طی سال‌های گذشته این استان از خدمات مهندسان نقشه‌بردار در حوزه نظام ساخت‌وساز محروم بوده است.
 
وی اظهارداشت: هم‌اکنون پس از ۱۳ سال انتظار خوشحالم که خبر آغاز عملیاتی شدن نظارت نقشه‌برداری پایتخت را در آستانه فرا رسیدن روز مهندس نقشه‌بردار اعلام کنم. برهمین اساس، به میمنت روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی و روز مهندس نقشه‌بردار و همچنین تقارن این دو رویداد فرخنده با آغاز اجرایی شدن نظارت نقشه‌برداری را به همه مهندسان نقشه‌بردار همکار خود تبریک می گویم. 
 
به گفته مومنی مقدم، این اقدام با همدلی و همراهی اعضای هیأت مدیره دوره هشتم و مهندس میرجعفری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به ثمر نشست. برهمین اساس، جا دارد از یکایک کلیه افرادی که در این راه ما را یاری کردند، تشکر کنم. 
 
وی اضافه کرد: در این مقطع از شرایط کشور باید با تغییر نگاه نقطه‌ای به ساختمان، به نگاه پهنه‌ای و در قالب شهری و با هدف ارتقای کیفیت ساخت‌وساز و افزایش کیفیت ساختمان‌ها فرصت حضور خدمات فنی مهندسان هفت رشته نظام مهندسی ساختمان فراهم شود.
 
مومنی مقدم، توضیح داد: گرچه ساختمان یک کالای سرمایه‌ای است اما در عین حال در نگاه کلان اقتصادی، یک سرمایه ملی قلمداد می‌شود و قطعا افزایش کیفیت و افزایش عمر مفید ساختمان، دغدغه عموم مردم نیز هست و بنده به عنوان نماینده رشته مهندسی نقشه‌برداری مطمئن هستم با استفاده‌ از  خدمات مهندسان ناظر نقشه‌بردار شاهد تحول ملموسی در کیفیت ساخت‌وساز و دستیابی به اهداف کلان و در نهایت افزایش عمر مفید ساختمان خواهیم بود.
 
وی با برشمردن مزایای شرح خدمات رشته نقشه‌برداری، تاکید کرد: اجرای این طرح در فاز آغازین با معرفی مهندسان ناظر نقشه‌بردار در سطح مناطق ٢٢گانه شهر تهران در گروه ساختمانی «د» و همچنین در منطقه ١ تهران در گروه ساختمانی «ج» و «د» لازم‌الاجرا خواهد بود، ضمن اینکه با همدلی مسئولین مدیریت شهری این طرح در مراحل بعدی به کلیه ساخت‌وسازها به صورت فراگیر در سطح شهر و استان تعمیم داده خواهد شد. 
 
مؤمنی مقدم در پایان با ابراز امیدواری نسبت به ارتقای جایگاه رشته مهندسی نقشه‌برداری و اجرای کامل قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌نامه اجرایی ماده ٣٣ این قانون، گفت: ساماندهی مهندسان ناظر نقشه‌بردار و اصلاح سامانه‌های ناظران در دست اقدام است و جزئیات اجرایی آن به اطلاع مهندسان و شهروندان خواهد رسید.
 
 
 
برچسب‌ها