عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

مهندسان حداکثر مشارکت را در انتخابات داشته باشند

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه مهندسان حداکثر مشارکت را در انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور داشته باشند، گفت: نسخه پیچیدن یکنواخت برای کشور مفید نیست.

دکتر اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، با بیان اینکه تعارض منافع در سال‌های گذشته داشته‌ایم، گفت: تعهداتی بعضی از عزیزان دادند و گفتند ما که عضو هیات مدیره یا رئیس سازمان نظام مهندسی می‌شویم، به هیچ عنوان حق نظارت و امثالهم نداشته باشیم، یعنی با اذن این کار را کردند که خوب است.
 
 عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: البته در بعضی از استان‌های مرزی ماهیانه یک یا دو جلسه برگزار می‌شود و در مجموع حق جلسات ماهیانه ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان به هیات مدیر‌ه‌ها نمی‌رسد. حالا در شهر‌های بزرگ این رقم تفاوت دارد که ما باید این دو را از هم جدا کنیم.
 
 نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نسخه پیچیدن یکنواخت برای کشور مفید نیست، خاطرنشان کرد: برهمین اساس، ما باید بعضی از استان‌ها را استثنا ببینیم و استان‌هایی که برآورد زیادی دارند بتوانند در مجامع هم که تشکیل می‌شود، در مجامع نوع پرداختی‌هایی که به هیات مدیره و شورای سازمان وجود دارد، مشحص شود.
 
 به گفته حسین زهی، واقعا در برخی استان‌ها اصلا به صرف استان‌ها نیست بخشنامه اجرایی شود. به همین خاطر، اکنون در استان‌های مرزی هیچ کس حاضر نیست برای انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان ثبت نام کند.
 
 وی تاکید کرد: این موضوع باید از جوانب مختلف در کمیسیون مختلف مجلس به خصوص کمیسیون عمران مجلس اونجا بررسی شود.
 
 عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور، گفت: در هر انتخابی سرنوشت را خودمردم مشخص می‌کنند.
 
 وی با بیان اینکه انتظار داریم جامعه ۵۰۰ هزار نفری مهندسی مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند، اظهارداشت: هرچقدر بتوانیم مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشیم، قطعا توانمندی هیات مدیره‌ها هم دو چندان خواهد شد، ضمن اینکه در بعضی مواقع می‌بینیم که برخی عزیزان رای نمی‌دهند، ولی در مجامع می‌آیند و اظهار نظر می‌کنند.
 
 حسین زهی در پایان ابراز امیدواری کرد جامعه مهندسی در روز رای گیری پای صندوق بیایند و به مهندسین مورد نظر خودشان رای بدهند تا در آینده بتوانند خواسته‌های خودشان را از این هیات مدیر‌ها درخواست کنند.