مطالبات جامعه مهندسی از هیات مدیره جدید سازمان‌های نظام مهندسی/ ۱۳

صداقتی: آموزش اعضاء باید جدی گرفته شود

عضو اصلی هیات مدیره استان کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم توجه به آموزش اعضاء در دوره‌های آینده تاکید کرد و گفت: موضوع آموزش اعضا از جمله مواردی است که باید فراتر از بیان تئوری و به شکل تکرار مکررات، در عمل اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، عباس صداقتی، عضو اصلی هیات مدیره استان کهگیلویه و بویراحمد، توزیع عادلانه ظرفیت اشتغال بین اعضا را یکی از موارد مهم در انتخابات پیش رو خواند و گفت: بدیهی است که توزیع عادلانه ظرفیت اشتغال در بین اعضاء می‌تواند باعث همفکری و همکاری بهتر در مسیر اجرای اقدامات شود؛ بنابراین باید در وهله نخست از تجمیع ظرفیت‌ها در یک نقطه پیشگیری کنیم.

او افزود:  موضوع آموزش اعضا از دیگر مواردی است که باید فراتر از بیان تئوری و به شکل تکرار مکررات در عمل اجرا شود. در این راستا کاهش بروکراسی‌های اداری موجود نیز می‌تواند نقش مهمی را ایفاء کرده و امکان فراهم کردن اقدامات را در عمل و دور شدن از تئوری، فراهم سازد.

عضو اصلی هیات مدیره استان کهگیلویه و بویر احمد، توسعه خدمات الکترونیک را عامل مهمی در ارتقای سطح کیفیت اقدامات دانست و اظهار کرد: توسعه خدمات الکترونیک عامل بسیار مهمی در رشد تمامی جنبه‌ها به شمار می‌رود. ضمن اینکه می‌توان با استفاده هوشیارانه از این بعد، امکان جلوگیری از فساد و رانت را نیز، چه در دفاتر و چه در سازمان‌های مربوطه، ایجاد کرد.

صداقتی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بیمه مسئولیت مهندسی برای همه اعضای دارای پروانه اشتغال سازمان، پیگیری به جد بیمه تامین اجتماعی برای اعضای سازمان و تقویت گروه‌های تخصصی از دیگر اقداماتی است که باید در انتخابات بعدی، اعضا و رئیس به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی ایجاد دفتر حقوقی در سازمان را ضروری خواند و گفت: با توجه به خلأهای قانونی موجود، ایجاد دفتر حقوقی در سازمان می‌تواند به حمایت از مهندسان منجر شود.

عضو اصلی هیات مدیره استان کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: در دوره بعدی باید اقداماتی نظیر جلوگیری از فعالیت ناظران غیرمقیم، پیش‌بینی تمهیدات لازم جهت ایجاد اشتغال برای مهندسان و توسعه خدمات رفاهی این گروه را نیز مد نظر قرار داد؛ زیرا مجموعه این عوامل می‌تواند باعث ایجاد انگیزه بهتر برای افراد خلاق شود و کیفیت بهتری را در عرصه ساخت و ساز به دنبال داشته باشد.