مطالبات جامعه مهندسی از هیات مدیره جدید سازمان‌های نظام مهندسی/ ۱۴

فولادوند: تعامل و دلسوزی در بدنه هیات مدیره عامل رشد و پیشرفت است

رئیس و نایب رییس دوره پنجم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی لرستان، بر لزوم توجه به همدلی و همراهی در بدنه هیات مدیره سازمان مهندسی هر استان تاکید کرد و این امر را عامل مهمی در راستای رشد و پیشرفت خواند.

به گزارش پایگاه خبری سازمان مهندسی کشور، قدرت الله فولادوند، بر لزوم توجه به تعامل در بدنه هیات مدیره تاکید کرد و گفت: چنانچه تعامل و دلسوزی در اعضای نظام مهندسی هر استان نباشد، راه به جایی نخواهیم برد. زیرا به نظر من همه ما باید یک عضو ساده اما دلسوز باشیم و از برتری‌خواهی جلوگیری کنیم.

او افزود: گاهی برخی از دوستان حاضر در بدنه هیات مدیره تمام زمان خود را صرف این کار می‌کنند که به معنای از خود گذشتگی است؛ بنابراین نباید اقداماتی انجام شود که باعث دلسردی اعضا شود.

رئیس و نایب رییس دوره پنجم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی لرستان، تاکید کرد: در این مسیر، اگر اختلاف شخصی نیز وجود دارد، باید کنار گذاشته شده و تعامل با هیات مدیره به شکل جدی، وجود داشته باشد. در واقع ما باید با نگاه دلسوزانه مسیر را دنبال کنیم و اجازه ندهیم اختلاف شخصی به جلسات راه پیدا کند. بدیهی است که با این دیدگاه، اعضاء باید اختلافات و خصومت‌ها را بیرون جلسات بگذارند تا بتوانیم کاملا خداپسندانه در این عرصه حرکت کنیم.

مدرس و مدیر گروه رشته معماری، تسلط بر قوانین و به روز بودن را ضرورت این عرصه خواند و اظهار کرد: بیش از دو دهه است که من در این عرصه فعالیت دارم و به نحوی می‌توان گفت که تجربه زیادی را کسب کرده‌ام؛ بر همین مبنا نیز معتقدم که علاوه بر دلسوزی اعضاء، ما نیازمند آشنایی اعضا به شکل کاملا مسلط به قوانین و مقررات هستیم.

فولادوند ادامه داد: به شخصه معتقدم که اگر در بدنه هیات مدیره قادر به انجام کاری هستیم، باید در این سمت باقی بمانیم؛ اما اگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، به لحاظ اخلاقی باید کناره‌گیری کنیم.

او افزود: متاسفانه در شرایط کنونی مشکلات بسیار زیاد است و ما تنها در هر دوره می‌توانیم 10 یا نهایتا 12 مورد را پیگیری کنیم؛ اما امیدوارم که در راستای رسیدن به نتیجه دلخواه، کسانی وارد هیات مدیره شوند که دلسوز و صادق باشند و از نظر علمی سطح بالایی داشته باشند.