مطالبات جامعه مهندسی از هیات مدیره جدید سازمان‌های نظام مهندسی/ ۱۶

براتی مطرح کرد: تاکید بر اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقا کیفیت ساختمان

عضو اصلی هیات مدیره دوره پنجم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: هیأت مدیره‌ها می‌توانند با برگزاری دوره‌های آموزشی و جدی گرفتن دوره‌های ارتقای پایه، کیفیت کار مهندسان را ارتقا دهند.

فریبرز براتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی درباره مطالبات جامعه مهندسی، گفت: ضریب نفوذ قانون در نظام مهندسی صددرصد نیست. به این معنا که تمام بندهای قانونی در تمام استان‌ها اجرایی نمی‌شود. هیات مدیره‌های جدید باید به این موضوع با دقت توجه کرده و زمینه اجرای آن را فراهم کنند.

عضو اصلی هیات مدیره دوره پنجم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، اظهار کرد: ایجاد درآمد و کسب و کار برای مهندسان به ویژه مهندسان جوان از دیگر دغدغه‌های اصلی جامعه مهندسی است؛ زیرا بهبود وضعیت اقتصادی در شرایط کنونی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های تمامی مردم است.

براتی ادامه داد: ارتقا کیفیت ساختمان‌ها یکی از نیازهای کنونی جامعه مهندسی است؛ زیرا جامعه به عملکرد ما نگاه می‌کند و در صورتی که کارمان کیفیت نداشته باشد، تصور چنین است که مهندسان تنها به دنبال دریافت پول هستند که این ذهنیت درست نیست!

وی تصریح کرد: هیأت مدیره‌ها می‌توانند با برگزاری دوره‌های آموزشی و جدی گرفتن دوره‌های ارتقا پایه، کیفیت کار مهندسان را ارتقا دهند. همچنین در نظر گرفتن بیمه برای آینده شغلی و موضوعات درمانی می‌تواند یکی از دغدغه‌های مهندسان را برطرف کند. بنابراین باید سازوکارهای لازم برای رفع آن پیش‌بینی شده و در دستور کار هیئت مدیره‌ها قرار گیرد.