آموزش مهارت محور مهندسین جوان معمار، اولویت مهم سازمان مازندران

نشست تخصصی معماری با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره سازمان مازندران و به همت دفتر نمایندگی بابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، نشست تخصصی معماری با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران و به همت دفتر نمایندگی بابل برگزار شد.

در این نشست ابراهیم زاده، دبیر هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، منظر شهری را یکی از مهم ترین دغدغه های این روزهای معماران دانست و گفت: بخش مهم معماری، خود معمار است. کمتر دیده می شود، معماران با انگیزه و تلاش پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند.

وی بازار کار را معضل اصلی جامعه معماری دانست و ادامه داد: در فضاهای صنفی مانند نظام مهندسی باید نسبت به این موضوع حساس بود و لازم است تا برنامه ریزی جامعی داشته باشیم.

ابراهیم زاده، ضمن انتقاد از دانشگاه های متعدد که مهندسین معمار بسیاری از آنها فارغ التحصیل می شوند، نبود تجربه و آموزش کافی در سیستم آموزش عالی را یکی از ضعف های موجود دانست و اظهار داشت: برگزاری همایش هایی با موضوعات مربوط به ساخت و ساز و دوره های عملی و برگزاری این گونه همایش ها می تواند بسیار مفید باشد.

دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، سردرگمی و احساس سرخوردگی فارغ التحصیلان این رشته و معماران جوان را یکی از دغدغه های خود دانست و توضیح داد: معماران باید بدنبال مهارت آموزی باشند و لازم است دانشگاه ها، انجمن های صنفی، نظام های مهندسی و ... ، نسبت به این موضوع حساس باشند.

وی گفت: تجربه آموزی معماران جوان  نکته مغفول سیستم آموزشی است. سیستم آموزش عالی باید در مقابل تعداد فارغ التحصیلان و دانشجویان معماری که بیشتر از نیاز جامعه کاری است پاسخگو باشد و نظام مهندسی ساختمان مازندران تلاش می‌کند با ایجاد بازار کار جدید و ارائه آموزش های مهارت محور وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

این همایش با سخنرانی نیما کیوانی و حضورفرهاد خدادی، حمید سفیدگر و مبین افضلی راد، از اعضای هیئت مدیره سازمان، کامبیز رزقی، عضو کمیته آموزش سازمان و فاطمی نیا، سرپرست دفتر نمایندگی بابل برگزار شد که با استقبال بسیارخوب معماران جوان نیز همراه بود.