رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان:

بسیج مهندسی باید حل کننده دغدغه های مردم باشد

مهدی حکیمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان 5 آذر، هم زمان با سال روز تشکیل بسیج در نشست مشترک هیات مدیره سازمان و رئیس جامعه و روسای کمیته های بسیج مهندسین استان سمنان گفت: لازم است در بسیج مهندسین گام های عملیاتی بیشتری برای همه مردم برداریم. چرا که بسیج، باید حل کننده دغدغه های مردم بوده و همه می توانند بسیجی باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان، مهدی حکیمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان 5 آذر، هم زمان با سال روز تشکیل بسیج در نشست مشترک هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان و رئیس جامعه و روسای کمیته های بسیج مهندسین استان گفت: در بسیج مهندسین گام های عملیاتی بیشتری برای همه ملت و مردم برداریم چرا که بسیج باید حل کننده دغدغه های مردم باشد و همه می توانند بسیجی باشند.

وی افزود: باید از خود بپرسیم در بسیج چه کرده ایم، چه می خواستیم و به کجا رسیده ایم، تا گام های رو به جلو و بهتر و بهتر در جامعه برداشته شود. امیدواریم بسیج، وارد نام هایی نشود که با ایده پیدایش آن منافات دارد. من بسیجی باید از خود انتظاراتی داشته باشیم. لازم است گام های مثبتی برداشته شود؛ به ویژه در بسیج مهندسی باید گره از کار مردم باز کنیم.

دبیر کمیسیون روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان های کشور ادامه داد: بسیج باید مانند روزهای اول تشکیل شدن در اوایل انقلاب اسلامی، به معنای واقعی کلمه بسیجی وار اقدام کند و همچنان در عرصه تلاش و سازندگی نقش آفرین باشد؛ به ویژه در بسیج مهندسین بتوانیم راهکارهای عملی و عملیاتی بدهیم تا حتی با برداشتن گام های کوچک به سمت عملیاتی سازی اقدامات بزرگ قدم برداریم.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه 5 آذر ضمن گرامی داشت سال روز تشکیل نهاد بسیج، به دنبال واکاوی در حوزه کاری خود هستیم. قطعا گام هایی به سمت جلو برداشته ایم، اما باید بدانیم امام بزرگوار به عنوان معمار ایجاد بسیج، اهداف بزرگی را داشتند و امروز باید ببینیم چه اقداماتی را برای تجلی بسیج به ویژه بسیج مهندسین برای رسیدن به حد اعلی باید انجام دهیم. در همین راستا، تشکیل جلسات تخصصی به جهت انجام اقدامات عملیاتی را باید در اولویت گام های اجرایی بیشتر قرار دهیم.

در ادامه جلسه علی اکبر شهابی نیا، رئیس جامعه بسیج مهندسین استان سمنان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 3000 شهید استان سمنان و یاد کردن از شهدای امنیت، سلامت، غزه و گرامی داشت سال روز تشکیل نهاد بسیج، گفت: بسیج، دریایی است که کار کردن در آن، به طور شبانه روزی هم، کم است. دربیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبری معظم، مهم ترین عبارتی که اولویت بندی و تکرار شده، امید آفرینی است. بسیج هم باید در کنار همه مردم به امید آفرینی در بطن جامعه اقدام کند.

وی ادامه داد: شاکله بسیج در کل منطقه اثر گذار بوده و الگو پذیری در سطح منطقه به وضوح مشخص است. باید مسائل در جامعه آسیب شناسی شود و بسیج برای حل آنها ورود کند.

به گفته شهابی نیا، در راستای معرفی شهدای استان به ویژه شهدای مهندس در حال پایش اطلاعاتی شهدا و انتشاری کتابچه ای در این زمینه هستیم.

در پایان جلسه از تعدادی از روسای کمیته های بسیج مهندسین استان سمنان توسط تقدیر شد.