پیام رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله

مهدی حکیمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان طی پیامی «روز ایمنی در برابر زلزله» را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان، مهدی حکیمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان طی پیامی ضمن تبریک روز ایمنی در برابر زلزله، نوشت: همه‌ ساله 5 دی ماه ضمن یادآوری و گرامی داشت از دست رفتگان فاجعه بم، بار دیگر بهانه‌ای است تا به یاد بیاوریم با ارتقاء سطح دانش و آگاهی عمومی، استاندارد سازی ساختمان ها، ایمن‌سازی واحدهای مسکونی و ممانعت از ساخت‌وساز بدون نظارت های فنی و اجرایی می‌توان به میزان قابل‌توجهی اثرات بلایای طبیعی را کاهش داد.

وجود عامل زلزله، ضرورت کنترل مضاعف در فرآیندهای طراحی، اجرا، نظارت و نگهداری ساختمان ها را دو چندان می کند. از مهم ترین اهداف و تکالیف عالیه سازمان نظام مهندسی ساختمان اهتمام به آموزش، نظارت و اجرای مجموعه قوانین و مقررات نظام مهندسی و کنترل ساختمان و استفاده از خدمات مطلوب و بهینه علمی و مهندسی در زمینه های نظارت، طراحی و اجرا در ساخت و سازها بوده تا گام های موثر علمی و عملی در جهت تامین ایمنی حداکثری و کاهش خسارات برداشته شود.

ضمن تسلیت یکی از تلخ ترین سوانح معاصر تاریخ ما و واقعه ای که روزی فراموش ناشدنی را در خاطره مشترک ایرانیان بهم زد، امید است با اهمیت دادن به مقررات ملی ساختمان، اقدامات موثرتری در جهت کاهش لطمات این دست از بلایای طبیعی برداشته شود.