رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان:

جدی گرفتن نظارت بر ساخت، از مولفه‌های مهم در کاهش تلفات زلزله احتمالی است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان گفت: ایمن‌سازی در صنعت ساختمان و جدی گرفتن کنترل‌ها و نظارت بر ساخت اصولی از مولفه‌های مهم در کاهش تلفات در مقابل هر نوع زلزله احتمالی است که در این مسیر نقش‌آفرینی مهندسان ساختمان نقش کلیدی دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان، مهدی حکیمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان با بیان اینکه تقویت نظارت‌ها و کنترل‌ها بر نحوه ساخت ساختمان در گذشته مورد غفلت بوده است، گفت: اکنون جدی گرفتن کنترل‌ها و نظارت بر ساخت اصولی از مولفه‌های مهم در کاهش تلفات در مقابل هر نوع زلزله احتمالی است که در این مسیر نقش‌آفرینی مهندسان ساختمان نقش کلیدی دارد.

وی روز سه‌شنبه، 5 دی ماه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان با اشاره به پنجم دی روز ایمنی در برابر زلزله و سال روز واقعه زلزله بم افزود: اگر همه ایمن‌سازی ساختمان را جدی بگیرند، می‌توان زلزله را با کم ترین تلفات مدیریت کرد تا شاهد فاجعه نباشیم.

حکیمی ادامه داد: زمین لرزه‌های سال ۱۳۶۹ استان‌های گیلان و زنجان، سال ۱۳۷۴ استان‌های اردبیل و خراسان، پنجم دی ۱۳۸۲ استان کرمان(بم)، سال ۱۳۸۳ استان مازندران(بلده) و زمین لرزه سال ۱۳۹۶ کرمانشاه، همگی اتفاق‌های تلخی بودند که رعایت ایمنی و آموزش در هنگام وقوع زلزله را دوچندان می‌کند و انتظار می‌رود فراگیری آموزش‌های صحیح برای اقدام در زمان وقوع زلزله و ساخت و سازهای ایمن به منظور جلوگیری از تکرار حوادث تلخ از دست رفتن جان شهروندان مورد توجه باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زمین لرزه سال ۲۳۵ هجری مصادف با ۲۲ دسامبر سال ۸۵۶ میلادی در دامغان از توابع استان سمنان ششمین زمین لرزه مرگبار در طول تاریخ ثبت شده جهان است. این زمین لرزه ۲۰۰ هزار کشته به جای گذاشت، اظهار داشت: بررسی میزان تلفات و خسارت‌ در زلزله‌ها از گذشته تا زمان حال نشانی از بهبود عملکردها است.

به گفته حکیمی، مقاومت در برابر زلزله به طراحی و نظارت، بخش دیگری به کیفیت مصالح و نحوه اجرای ساختمان ها مرتبط است و انتظار هماهنگی و همراهی بیش از پیش در این زمینه وجود دارد.

سعید صادقی مقدم، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان نیز در این نشست بر آمادگی این مجموعه برای تعامل بیشتر رسانه‌ای با نظام مهندسی ساختمان سمنان و استفاده از نظرهای مختصصان این سازمان در میزگردهای تخصصی حوزه مرتبط تاکید کرد.

برچسب‌ها