رئیس کمیسیون توسعه خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

دبیرخانه فناوری های نوین با رویکرد بهینه سازی انرژی در سمنان ایجاد می شود

مهدی حکیمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان گفت: دبیرخانه « فناوری های نوین با رویکرد بهینه سازی انرژی » در ساختمان ها،در استان سمنان ایجاد می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان،مهدی حکیمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان گفت: دبیرخانه « فناوری های نوین با رویکرد بهینه سازی انرژی » در ساختمان ها،در استان سمنان ایجاد می شود.

وی ادامه داد: پس از برگزاری همایش ملی فناوری های نوین با رویکرد بهینه سازی مصرف انرژی در سمنان که با حضور بیش از 1100 شرکت کننده و به پیشنهاد سازمان استان سمنان برگزار شد، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور در سیصد و شانزدهمین جلسه خود مقرر کرد به مدت یک سال این دبیرخانه در استان سمنان برقرار شود، این در حالی است که در خصوص ادامه آن برای سال های آتی نیز بعدا تصمیم گیری می شود.

رئیس همایش ملی فناوری های نوین افزود: محدودیت منابع انرژی و افزایش روز افزون مصرف آن از یک سو و مصرف بی‌رویه انرژی توسط جوامع مختلف از سوی دیگر، علاوه بر آلودگی محیط زیست و هدر دادن سرمایه‌های ملی، زندگی آینده انسان‌ها را با مخاطره مواجه ساخته و در همین راستا بکارگیری فناوری های نوین در صنعت ساختمان به همراه کنترل انرژی امری اجتناب ناپذیر است.

به گفته رئیس کمیسیون توسعه خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با اینکه کشور ما از غنی‌ترین منابع انرژی برخوردار است اما استفاده نادرست از آن‌ها خسارت جبران ناپذیری را بر بودجه سالانه کشور تحمیل می‌کند، از این رو استفاده منطقی از منابع انرژی و برنامه ریزی در زمینه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

حکیمی، هدف از راه اندازی این دبیرخانه را معرفی، ترویج و استفاده از فناوری های نوین در صنعت ساختمان با رویکرد بهینه سازی انرژی و پیشگیری از هدر رفت انرژی ها و استفاده از انرژی های تجدید پذیر عنوان کرد.

برچسب‌ها